Vuxna får inte svika barnen men det får tydligen soc!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fy vad förbannade,ledsna,irriterade och svikna vi känner oss nu,inte bara min familj utan även en annan familj.
Det pratas om att föräldrar med missbruk och dåliga måenden lovar och håller inte,dvs sviker sina löften till barnen och det medför ju att de små inte litar på vuxenvärlden.
Det är exakt vad socialtjänsten gjort nu!

Våran placering vet ni lite om,dvs trollet vill inte och behöver heller inte åka till sin bio-familj så länge h*n inte vill.
Det har tjatats på mig och min familj att vi så väl behöver ensamtid,kunna planera vuxensaker och få ta hand om varandra eftersom våran placering är ganska krävande tydligen.Vi har sagt att okända familjer blandar vi inte in för placeringens skull,så viktigt är det inte just nu.

Dock är ju nätverket viktigt så vi i samråd med placeringsansvarig på soc, familjehems-sekreteraren det andra familjehemmet som våran placerings kompis bor i bestämde att ett avlastnings-uppdrag skulle vara jättebra för alla inblandade,såväl vuxna som barnen :banan:
På så vis får de träffa varandra,den andra placeringen får komma bort från det området öch kompisar som inte är så bra, vi vuxna kan ta hand om varandra och planera lite och våran placering behåller lite av sitt nätverk, fine, alla så glada och nöjda så :claphappy:

Placeringarna ville såklart sätta igång med detta så fort som möjligt,det skulle vara 1 gång/månad var.
Kompisen skulle börja med att komma till oss,skoj tänkte vi och pratade med soc som tyckte att allt var SÅÅÅÅ bra och givetvis var det bara att sätta igång så fort det skulle funka för oss inblandade,dom tog reda på avstånd och tågkostnader mm mm.Vi väntade bara på att få skriva under avtalet vilket vi skulle göra efter påsk.

Nu när det är dags att vårat troll ska åka så ringer soc och säger att DOM GODKÄNNER INTE AVTALET!!
Givetvis löser ni detta ändå så bra kontakt som ni har med varandra och ni är toppenfamiljer båda osv osv och visst ska ni fortsätta med detta 1 gång i månaden båda familjerna men det enda är att ni inte får någon ersättning!

Snacka om att SVIKA BARNEN!!!

Är så tvärförbannad så jag skakar då jag tänker på det,jag sa en del väl valda ord till soc då hon ringde i går så dom vet vad vi anser och hur besvikna vi är.
Fy vilket svek,trollen som var SÅ glada över detta båda två!
Visst skulle vi kunna fixa det ändå,självklart men då blir det fel när man tänker på hur vi blivit behandlade av soc,dom räknar helt kallt med att vi skulle fixa detta och att dom skulle slippa ersätta oss.

Något jag irriterar mig mycket över är hur jag har suttit och lyssnat på deras tjat om att jag och min man verkligen behöver vara ensamna och ta hand varandra och hur dom pratat om avlastning till och med med okända familjer,då vi hittar en utmärkt lösning som är kanon för alla,även oss vuxna så sviker dom på detta sätt!
Placeringsansvarig var till och med med från start och planerade med oss och åh så bra detta ska bli fick vi höra,även familjehems-sekreteraren tyckte det var så bra.

Vi vuxna vet inte hur vi ska kunna berätta detta för barnen ärligt talat,dom har ju vart med om så mycket svek från biosar och soc-problem som dom kallar det,vi försöker förklara att de gör vad som är bäst för barnen så ni inte ska fara illa, föröker prata gott om socialtjänstenoch så gör dom såhär för att kommunen ska spara och ligger si och så mycket back, om vi inte orkar då? Tänk om dessa två familjehem inte klarar det längre,då har dom 2 ungar tilbaka som kommer att fara mycket mycket illa och dom söker redan efter familjer till tonåringar,det finns inga.

//BESVIKET FAMILJEHEM
 
Kan inte mer än att skaka på huvudet.

Att skicka barnen till vilt främmande personer är helt okej, självklart ska de ha betalt osv men hittar man en egen lösning och vill ha betalt (eller vill att de man hittat ska ha betalt), nä det går inte!

Råkade ut för något likande. Ville ha min släkt som avlastning till vår (som barnet kände), självklart ville vi att de skulle få betalt. Soc däremot pratade om avlasning hos biosläkt som barnet aldrig träffat. Utsätter inte ett barn, inte oss heller för den delen, för en helt ny miljö där de vuxna måste lära sig att läsa och förstå barnet, då barnet har uttalade problem med nya miljöer och människor. Nä det är alldeles för jobbigt, då avstår vi hellre.

Förstår inte hur de tänker. Varför inte satsa på det som fungerar och vara mån om att "våra" barn, ska få en så bra och trygg uppväxt som möjligt?

/Sara
 
Tack för ditt svar,dessutom var det placeringsansvarig på soc som gnodde fram hela iden tillsammans med mig i telefonen,alltså inget förslag jag själv kommit på.
 
Jaa tyvärr har jag inte mycket till övers för soc. Barnens bästa heter det ju men vette sjutton hur de tänker då...

Hoppas att det löser sig för er och barnen!

Glad Påsk!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp