Är det så här sos arbetar?????

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ja då var det jag igen...
Denna gången med både stor ilska och sorg.
Vi var ju nere hos sos och skulle få info om barna. Placeringen var bestämd till början av nästa vecka.
I tisdags fick vi ju reda på att dem ska plac enl Lvu, inte hos biosläkt och INTE tillbaka till bioförälder.

När vi kom ner i går talade vår handläggare om att barna ska tillbaka till bioförälder :evil: :twomad:
Barnas handläggare hade brötet någon kroppsdel på tisdag kväll och var sjukskriven, ny handläggare hade beslutat att allt ska avblåsas och barna ska hem, på ett ynkans möte med hennes chef ca 10 timmar efter vi fick beslutet om att det fanns inte en chans med hemgång :cry:

Jag blir såå lessen och förbannad för här var det ALLVARLIGA brister och handläggaren gjorde även den bedömmningen att det förelåg hot mot barna både fysiskt och psykiskt.

Hur tänker dem???

Nä jag vet inte om vi vill vara kvar i kommunen oavsett vilken, kanske dax för någon organisation. Förslag på bra får ni gärna tippsa mig om. pm:a mig gärna
 
usch så tråkigt, inte lätt att hänga med i svängarna när soc tar beslut :bounce: jag kan rek organsiationen FRIAB, vi har ingen plac därifrån ännu men vi väntar, de betalar superbra och verkar vara väldigt seriösa. om man ringer om problem lovar de att det kommer någon från dom samma dag och hjälper till att lösa problem.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp