är sååå less.....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymous

Guest
När,när,när får vi ett uppdrag????
Gud så less jag är på att vänta,all min energi går åt det!!!Vi är utredda av olika kommun + org,gått utbildningar,Kälvesten,berättat om vårt liv jag vet inte hur mångå gånger och sedan händer INGENTING!!!!!!!!!Vet att plac ska matchas och att det är oerhört viktigt,jag VET VET VET!!!! Förlåt att jag skriker men jag är så ledsen och upprörd,förstår ingenting idag.
Samtidigt vet jag också att det finns så många barn och ungdomar som behöver hjälp.....usch vad det känns jobbigt idag,hur länge orkar man vänta?
En ledsen TwighlightCat :(

Hejsan, förstår eran frustation, verkar vara många som är i samma situation, men jag måste få fråga vad har ni för önskemål om barnet, har ni ålderskrav? Har ni erbjudit er att ta "svåra fall" eller tonåringar?

Har ni lagt ut er själva här som lediga på "familjehemmet.se" och på "sposit"?

Är själv jourhem och blir sittande med vissa barn/ungdomar länge just för att dom inte hittar familjehem, MEN yngre barn under 10-12 år utan några större problem upplever jag att man hittar familjer till väldigt fort medans bokstavsbarn och eller handikappade barn och struliga tonåringar är det väldigt svårt att hitta till.

Hoppas ni inte behöver vänta så länge att ni tappar sugen för ni behövs :wink:

Hej,
önskemålet är upp till tio år,inga andra begränsningar!Vi kan /vill inte ta emot äldre än pga 2 bio hemma som är 12 och det andra lite äldre.
Ja,lagt ut oss på familjehemmet och Sposit.Men vi bor i Norrland...kanske det har nånting med det att göra?I södra Sverige verkar det som om det finns massvis med barn att "få"
Jag vet inte,tycker bara det är så jobbigt att vänta!!!!!!Har kanske bara en "gnäll" dag....men men.
Ja,det säger alla att fam-hem behövs och det gör det nog,är svårt att se just för mig idag! :(
Tack för att du svarade! :smirk:

Hej!
Jag är från övre västerbotten och vi blir överösta av samtal från olika även nu från luleå. Vi tar inte heller emot tonåringar just nu eftersom vi har tre egna. Det är nog som du säger att matchningen är viktig men jag tror även att som ny är det svårare att komma "in". För oss så har kommunerna ringt till våran kommun för att höra om dom har något bra familjehem och då har dom gett ut vårat namn och gett goda referenser. Vi har idag fullt och måste tyvärr tacka nej ett tag tills våran akutplacering flyttar till ett permanent boende. Jag vet inte om detta var en tröst i din förtvivlan, men jag tror att eran tid kommer och tills dess stå ut.... :mrgreen:
mvh: Fia

Hej!
Förstår din frusteration.Det är jobbigt att vänta.
Du kanske kan ringa och påminna om att ni finns och väntar på en placering.
Kan du tänka dig att bli kontaktfamilj? Kanske kan det vara en början och ett sätt att "komma igång".
Ibland tycker jag att matchningen går för långt.Jag tror att kemin människor emellan är minst lika viktig.

Önskar dig lycka till!

Gittan

Tack för alla svar,skönt att kunna skriva av sig och att man får gnälla här!!!Jag hoppas verkligen att någon snart hör av sig! :smirk:

Hej,
Ja Fox,har kontaktat både Brizad och Nåjden,bägge två har varit hemma hos oss.Så jag inbillar mig att det beror på matchningen... :?
Kram och tack för ditt svar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp