Vi ligger på lägsta. För att inte mista en del av bandet med bio skulle de stå för kläder, skor och dyl. (Ångrar idag att jag köpte detta snack) Detta har inte funkat. Vi har då frågat innan vi ska köpa ngt om det är ok. Svaret blivit nej. Men ingen ligger på bio om att de är ansvariga för att X skall vara rätt klädd efter årstid. Vi har pratat med bio ett antal ggr. De vet men har inte ekonomi. Det har därför blivit vi som köpt allt. Jag har sparat kvitton och skickat in men inte fått ngt eftersom kontraktet säger annat. Detta har hållt på under en längre tid och kände nu med moppe tiden att det kommer att kosta ännu mer. Därför bad vi att omkostnaden skulle öka och att vi står för allt. Vi tycker att det vi kunnat visa upp skulle räcka för att höja. :littlesad . Det har och är många strider i detta uppdrag med soc. bla så får vi ingen handledning, vilket jag på pekat att vi faktiskt har rätt till. Det är ingen duvunge vi har att jobba med. I förra rättegången frågade åklagaren oss om hur vi orkade. Svarade då att vi vet att det finns potensial hos X om vi får rätt stöttning. Stöttningen har ute blivit och vi har fått tagit i allt från skola, BUP till föräldrakontakter, umgänges schema, kontaktperson utan att soc visat ngt intresse alls. Ingen ringer och frågar hur det går eller vad vi gjort upp. Men....Vet inte om vi orkar gå en rond till. Vi är inte nya i detta utan varit jour/fam hem i 7 år. Men nya i att begära högre omkostnad. Långt inlägg men kände att jag ville ge lite bakgrund om hur det funkar hos oss.