17 o på väg...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Oh ett forum för mig...*ler snett*
Vår kille som det funkade så bra med i början har börjat att bete sig mycket underligt! Nu vet vi att det finns droger inblandade. Kan ju inte ha kvar honom om han tar droger....hjälp. :(
Han har precis börjat öppna sig o prata om hur han mår, fått hjälp med Bup, psyk osv. Dragit igång utredningar med vår hjälp...Nu slänger han allt i sjön o börjar med denna skit...
Han har bott hos oss i 1,5 år...
Hur ska man göra? Vill ju så gärna att det ska gå bra för honom men denna väg han valt själv leder bara utför!
 
Ja du! I detta läget står man ganks maktlöst. Men jag tror ju ändå att man skall på något sätt kunna vinna över denna skit om man är tillräkligt envis och får allt stöd som finns att få. Men det gäller att kunna nå ungdomen och få omgivningen med sig på den långa färden...... Håller tummarna för er.
 
Vi har visserligen ingen i sån ålder där droger finns aktuella.., men vi har fått förfrågningar ang ungdomar och såklart har dessa frågor dykt upp. Till svar på såna frågor, har vi fått av vår konsult, som sagt att de på organisationen tar hand om sådant om det uppkommer.
För mig/oss har det alltid varit självklart med ett sådant stöd från vår konsult/org, och jag har så svårt att inse att alla inte har det så...
Önskar så innerligt att ni får stöd av soc/handledare i dessa frågor, för det är inte lätt att stå där själv..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp