50 årskris?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Vi har blivit tillfrågade om ett ev. två förskolebarn(ej uppväxt).Hur säker kan man vara på att barnen ej blir en uppväxtplacering?Ni som är lite äldre och haft små barn placerade, för o nackdelar, fungerar det?Vårt yngsta nu är 10 år.
 
VI fick

en plas. på 4år när jag var 55.Det var ej uppv.sas det.Men det har blivit det.Det går bra,är nu ung tonåring.Men det är bara att bita ihop.Vi trivs och h-n trivs.Har ni haft barn innan så är det inte några problem.utan bara roligt.Lycka till.
 
Det enda som är säkert när det gäller placeringar är att det inte blir som planerat. I alla fall inte för oss. Första placeringen skulle var i två år, blev 15, andra skulle vara i 6 månader, men blev tills han var 20 och flyttade till eget. De här två var omkring året gamla när de kom. Ett kontaktbarn blev placerat som liten och är kvar ännu, han blir 15 nästa månad. Ännu ett kontaktbarn kom för precis tre år sedan men övergick efter några månader till placering. Han är idag 6 år och har börjat skolas hem, men det är osäkert hur det går. Soc. överväger att försöka få till ett LVU och en vårdnadsöverflyttning. Jag är 57 år nu, men känner mig inte så gammal och sliten. Har större tålamod nu än när jag var yngre. Har inga karriärplaner utan jag har funnit min plats här hemma. Jag kan göra allt det som andra gör på sin fritid hela dagarna, men jag har väldigt lite fri tid just nu.
Mat-tilda
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp