Afghanska ensamkommande barn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag är ganska nyligen familjehem för en kille från Afghanistan och nu skall en kille till flytta in till oss. Vi tycker detta är mycket roligt och välkomnar dessa två och håller tummarna att allt skall gå bra.
Jag skulle gärna vilja få komtakt med andra familjehem för att få upp ett kontaktnät med andra familjehem som tar emot ensamkommande flyktingbarn. Känner mig ibland ensam då jag inte har någon annan som förstår situationen fullt ut, förutom min man då :razz: Är det någon som också vill ha kontakt via mail eller så angående uppdrag med ensamkommande ?

Hälsningar
Anna och jag hälsar glatt på alla familjehem :claphappy:
 
Hej!

Vill hälsa dig välkommen till forumet - har inte ensamkommande men jag vet att det finns ett par familjer här inne.
Hoppas att ni får kontakt med någon av dom. Annars är du lika välkommen att prata med oss andra :razz:

ha det gott!
Adal
 
Vi ska snart bli utredda för att ta emot ett ensamkommande flyktingbarn.
Jag har kanske inte så mycket kunskap/erfarenhet att tillföra ännu, men desto mer frågor :D
Skulle vara jätteintressant att höra hur ni har det och vilka erfarenheter du har av att vara familjehem till ensamkommande flyktingbarn.

Mvh
Muminmamman
 
Vad kul att ni skall ta emot ensamkommande. Jag har gärna kontakt med dig. Och svarar på de frågor jag kan. Lycka till och vi hörs :)
 
Hej allihopa,
är ny här och fick idag reda på att vi eventuellt får en kille från Afghanistan.
Har läst alla era inlägg och vill nu oxå vara med i klubben.
Jag är självklart väldigt glad men även lite nervös ,han kanske inte gillar oss.
Det är hans beslut om han ska bo hos oss eller ej.
Vi ska träffas på torsdag nästa vecka sen kanske det tar några dar för honom att bestämma sig,så man kan säga att vi går i väntans tider.
Har självklart massor med frågor och undringar,men väntar med det till han har bestämt sig.

På aterseende
 
Hej vi har en Afghansk kille han är 14år och varit hos oss i snart tre år nu.
Och det har hänt väldigt mycket under dessa år och gör fortfarande. Men jag ser skillnaderna mellan vanliga placerade och ensamkomna.
Mikkeman.
 
Hej igen,nu är allting klart och han bestämde sigför att flytta in till oss,ochmåste säga att allthitintills har flutit på bättre än vad jag trodde,,,har nu bott hos oss i 3 veckor.O chveckan innan fick vi en liten bebbe.Så nu har vi huset fullt.Som precis vaknat och vill ha mat nu.Jag är intresserad av att ha kontakt,men vet ej hur det funkar med PM,bla.Återkommer senare då någon ej vill vänta längre.
 
Hej! VIll bara hjälpa till lite ang det där med PM....vill du sända PM klickar du bara på den lilla gubben där det står pm på till vänster om inlägget- under namnet på den som skrivit... Hoppas du förstod...kanske inte var så bra beskrivet... :angel

O ta hand om er o de nya i familjen :razz:
 
Hej. Undrar hur ni har det med era ensamkommande? Vi har en 16 åring - och har fått frågan om vi kan tänka oss ta emot en till :)
Men ni som har flera från samma land - hur fungerar det?
 
Fox sa:
Hej. Undrar hur ni har det med era ensamkommande? Vi har en 16 åring - och har fått frågan om vi kan tänka oss ta emot en till :)
Men ni som har flera från samma land - hur fungerar det?

Jag tror det beror helt på indeviderna vi har en men funderar på att ta emot en till vår :angel: har bott hos oss i snart tre år och vi tror på flest vinster vår :angel: börjar tappa sitt språk = vinst ingående :angel: är tacksam för att någon förstår = vinst. Som - kan vi se att dom pratar över huvudena på oss men nu känner jag vår :angel: och kan nog läsa av.... och lite förstår jag efter alla åren. Men även Svenska :angel: gaddarihop sig och pratar sitt språk/slang .
Men ett problem som jag tror kan vara mer minus är om den befintliga :angel: bara pratar sitt språk med nya då utveklar inte den nya sin Svenska. Men detta får ju vi vuxna styra upp.

Mitt råd KÖR HÅRT TA EMOT VÄNTA INTE :banan: :banan: :banan: :banan: :banan:
kram Mikkeman
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp