Akut jourhem

Hej vi är en familj som ska bli kontrakterade vi genomgår en utredning men den är inte klar och vi blev ombedda att bli akut jourhem innan allt är klart. Min man är den som ska vara tjänstledig och är sedan i fredags . Vi har inte skrivit på något om ersättning gällande kontrakterade men tyckte vår soc kontakt sa 27000 för ett barn och 31000 vid två låter ju väldigt högt om jag jämför med vad jag läst kan det stämma? Vad har ni andra? Han får ingen ersättning för lönebortfall så känns ju rimligt . Som akut jourhem får vi runt 500 per barn om det kommer något. Har inte kommit än så länge . Vi har ett rum med två sängplatser vilket soc tyckte men har läst att barn inte ska dela rum? I första hand koncentrerar vi oss på ensamkommande flyktingbarn men tar ju emot de barn som behöver oss såklart :) vi ser mot spänning emot detta uppdrag :)
 
Utan lbe är det inte för högt.
Vi är akut jour åt vår kommun, de ringer oss när det är fullt i de kontrakterade (vi vill kunna välja, därav inget kontrakt för oss)
Vi tar 1000 kr/dygn/barn de två första dygnen sedan 500 kr dygnet + omkostnad , utlägg och milersättning.
 
Med risk för att kapa tråden men jag undrar vad du jobbar med Honey? Jag skulle själv vilja göra som du men förstår inte hur jag ska få det att gå ihop med mitt arbetsliv. Kontrakterad passar inte mig heller men jag tycker att jour är spännande och kul.
 
Tillbaka
Topp