Alla vi som campar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Låter som vår våningssäng, fast dubbelsäng och bäddbar dinett.
Lagom stor att släpa runt på och tillräckligt stor för att man inte MÅSTE smälla upp förtältet vid kortare utflykter.
 
precis... ganska lagom stor mao :D
i övermorgon är det dax igen.,... killarna längtar och premiär för vår :angel: som för tillfället har glorian på sne varje dag *suck* Däremellan är den helt borta långa perioder.....
 
ja nu har vi ju varit i Halmstad
Killarna stormtrivdes och vill tillbaka.

Mina tankar om campingen då:
trevlig camping med väldigt serviceminded personal
relativt stor shop med stort utbud, men som väntat campingpriser..
schysst minigolfbana och lekplatsen var stor och anpassad för många ålderskategorier
dock ett litet minus för att servicehusen (2 st) ligger mitt i campingen och många bor långt från husen. De kunde sprida ut dom lite.
lätt att hitta dit

så i stora drag är vi nöjda och återkommer gärna dit :razz:
 
Hej alla campare! (Husvagn, tält eller rent av båt)

Jag håller på att bli galen i flera års tid packar o packar jag för mycket!! samma visa varje år "Kan vara bra att ha" :rollhappy: det är ju så bra när man har "huset" med sig....

Hur gör ni andra tex om ni vet att ni ska vara ute i två veckor i streck visst finns det tvätt möjligheter men jag vill inte tvätta hela sem.
Har ni nån lista ni brukar följa? nu pratar jag kläder o måste saker :claphappy:

Mat får vi nog i oss så det räcker på sjön bir det mycket grillat o ett å annat resturangbesök.
Hoppas alla får/har/haft en skön campingtur!

Carina :banan:
 
Tyvärr är det ju så att ju mer utrymme man har, ju mer packar man med "bra att ha".
Det som är svårast är ju att veta vilket väder det blir.............
Varma tjocka kläder eller linnen och shorts?
Vi har precis kommit hem från 2 veckor med husvagnen i Danmark.
Barnens kläder gick ganska jämt upp förutom att de inte använt några av de fem par långbyxor (av olika "sorter") som var med packade.
Jag ock Gubben däremot................... :angel :oops:
Vi fick bära in hälften (och mer därtill ) igen när vi kom hem!

Nu är barnen så stora att jag snittar en t-shirt/2 dagar + någon "finare" för restaurangbesök.
Plus någon långärmad, på campingen gör det inget om springer omkring lite halvskitiga :smirk:

Andra "måste-saker" finns redan laddade i husvagnen, jag tömmer den bara helt för vinterförvaringen.
Barnen har varsin plastlåda som de packar sina saker i, plus cykelhjälmar och diverse annat ;)

Ja, listan går att göra lååååååång men EN sak är säker:
Du har ALLTID för mycket med dig :rollhappy: :banan:
 
Hej!

Har precis campat med husvagn i Torekov. En perfekt camping om man har barn. Ett tips alltså :razz: !!!
När det gäller packningen är det som ni andra säger, det är altid för mycket. Trots det så packar jag lika mycket varje gång oavsett om det är camping eller charter, för man vet ju aldrig...........eller.
Jag tror iallafall inte att jag lär mig.

Kram Tre
 
När jag var liten kampade vi alltid men med min familj har vi aldrig känt för det... Nuförtiden går det så smidigt att resa på andra sätt så jag ser ingen poäng med att ha en hel husvagn att behöva dras med. Att hyra bostäder med tjänster såsom wimdu.com tycker jag är trevligare än att dras med en husvagn hela sommaren
 
Den sidan ska jag kolla in då vi är mellan husvagnar just nu. Sålde vår som kändes för liten och väntar på att rätt ny vagn ska dyka upp. Har bokat en kortsemester över midsommar på weissenhäuserstrandi tyskland där vi kommer att bo tillsammans med våra goa vänner från södra sverige... Sen får vi se vad som händer i sommar - kanske vi hinner hitta vår vagn innan sommar semestern.

Finns det fler på listan som har varit på weissenhaeuserstrand.de?
 
Vi har persic tittat på det för en minisemester med en annan familj.
tyckte dock det var klyddigt att boka för hur vi än vände oss fick vi 3-4 hotellrum när vi ville ha stort hus för alla tillsammans.
Ska göra ett nytt försök senare................
 
hej mammac!

nej - det har inte blivit någon ny vagn än, vi blev ju ytterligare 1 i familjen och eftersom h*n är så liten så bestämde vi oss för att vänta lite till. Dessutom hinner jag inte sitta på nätet och leta vagn längre... småttingar kräver enormt mycket av en både dag och nattetid.

Vi får se vad som händer under hösten/vintern
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp