Anknytnings problem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej,

vi är familjehem åt ett litet barn på tre år som just nu utreds för bland annat autism, det man kommit fram till just nu är att barnet ligger efter ca 2 år. Så vi räknar barnet som en ett åring ungefär.

Vår anknytning har gått i vågor. Först var barnet distanslöst och apatiskt. Med tiden blev barnet ilsket, man fick inte lyfta upp det över huvudtaget, men vi har verkligen jobbat upp det till att nu för några veckor sedan var barnet väldigt "mammig" (alltså till mig som familjehemsmamma), gick runt hela dagarna och sa "min mamma" och skulle kramas, även samma sak på förskolan, "pratade" om mig hela tiden, allt var bara så underbart.

MEN så blev nu barnet sjukt. Jag fick absolut inte ens röra barnet, ingenting var bra. Det är verkligen jätte jobbigt. Är detta en normal anknytningsprocess? Eller gör era placeringar på samma sätt? Förstår ni problemet alls?
 
Det är normalt.
Er anknytning är ännu så skör och ny att det "kostar på" att bli sjuk och allmännt grinig (vet ju hur man själv blir när man är sjuk :angel :wink: ).
Dock borde er återhämtning gå snabbare så ni slipper börja om bara :angel: blir pigg igen.

Var bara lung och fortsätt som innan.
Du/ni kommer att se skillnaden.

Håll ut och lycka till
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp