Arvode PLUS ers. för inkomstbortfall ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En enkel fråga bara...
När det blir diskussion om att få ersättning för förlorad arbetsinkomst(pga att man måste vara hemma med plac.) , är det då meningen att man ska få både arvode + ers. för inkomstbortfall ?? Någon som vet SÄKERT ?? :bow

Ersättning för inkomsbortfall är i vissa kommuner begränsat till x antal månader (vanligtvis 6), blir tiden som man behöver stanna hemma från jobbet längre så får man komma överens om ett högre arvode.

Jag har ett syskonpar och har i botten en heltidstjänst men har arbetat 75% sedan barnen kom för 3 år sedan. Kommunen ersätter mig för inkomstbortfall och även semtillägg på det.
Vi har en kort diskussion var 6:e månad om behovet kvarstår.

Nu har vi använt mycket av den tiden till att åka till BUP två ggr per vecka, soc besök och skolsamtal och det är tur att jag har den tiden annars skulle det aldrig fungera på jobbet, man kan ju inte ta tjänstledigt två eftermiddagar i veckan+ andra möten. Det blir även dyrare för soc att ersätta det.....

Omkostnad och arvode har vi fullt upp för det är ju två skilda saker. Omkostnaden handlar väl om kostnad för barnets leverne och uppehälle (kläder, boende, leksaker, aktiviteter, hygien etc etc).

Arvodet betraktar jag som min lön för utfört uppdrag. :claphappy:

Inkomstbortfall skulle jag aldrig gå med på att ha inbakat i arvodet. :twomad:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp