att tvinga barnet......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
till täta umgängen för att bio ordnat domstolsbeslut på hur ofta och hur många timmar DE HAR RÄTTtill...
Det känns inte alls bra. Lilla :angel: vill inte,vill inte ,vill inte träffa dem.Jag får vara den elaka som "inte lyssnar och iallafall" åker till umgängesträffarna.Och lilla säger nej och protesterar på alla sätt h#n kan.. :cry: Jag kan ju bara bekräfta att jag hör att h#n inte vill men att "andra" bestämt att vi måste.
Tycker absolut att alla barn har rätt till sitt ursprung och att träffa sina bio OM det gynnar barnet....
I vårat fall tror jag i och med dessa påtvingade umgängen att lilla :angel: distanserar sig ännu mer från dem. Och vem ska "bära" in :angel: som vägrar att självmant gå in i samma rum som sina bio :?
Jo jag som kämpat och "skramlat" ihop lilla efter förrra träffen. Jag som är den trygga som lyssnar och
vägleder i vardagen och har lillas stora förtroende .Jag ska behöva "svika" lilla och tvinga till detta för att myndigheter bestämt vad bioföräldrar har rätt till.
 
Har ni vårdnaden?
Varför hjälper annars inte soc till med detta. För lösas måste det. Förstår att det är tufft för er båda/alla.
 
Det var när soc beslutat att glesa ut umgängena som biosarna ordnade domstolsbeslut på att umgängena skulle se ut så här.
Men hur länge gäller sådana här beslut? :? Allt annat ska ju omprövas emellanåt.....
Vöf har soc inte ens nämt men å andra sidan fattas några månader till 3-årsgränsen.
Men då biosarna drar allt till rätten kanske det är lika bra att soc står kvar? Eller kanske inte?
 
Man vad har rätten gått på så de fått igenom det? Om barnet inte vill och soc anser att man ska lyssna på barnet :? :x

Vad säger soc om detta?
Hur gammal är :angel: ?
 
När vi ifrågasatte soc vad som stod i beslutet så läste de upp det för oss. någonting om att även om man har sitt barn placerat har man rätt att träffa det och att det här var rimligt för barnets ålder...
(3 1/2 år) Drar man ut tiden emellan kan barnet glömma sina bios.
Konstigt då :angel: har ett minne man många ggr förundras över. :angel H#n vet mkt väl vilka de är...
Och vårat mål är absolut inte att h#n ska glömma.Vårat mål är att det ska vara ett trevligt umg där lilla mår bra och inte känner sig tvingad.
Vi tycker inte att det är rätt emot lilla att "brytas upp" så här ofta. För det tar tid efter varje träff att "komma igen".
Har informerat soc som tagit hjälp av opartiska ögon att få någon slags bedömning.. :claphappy:
Får väl avvakta lite vad de kommer fram till men känner att NÅGOT behöver göras och det SNART...
 
Så liten har bott hos er sedan späd ålder och snart i 3 år?
Hur ofta träffas de/ska de träffas?

Bra med extern hjälp med detta. Vi har fått hjälp av BUP vid liknande problem.
 
Ja liten har bott största delen av sitt liv hos oss....
Vi har umgänge 1 gång/veckan 3 timmar samt telefonsamtal 1 gång/veckan.
 
pappsen sa:
Ja liten har bott största delen av sitt liv hos oss....
Vi har umgänge 1 gång/veckan 3 timmar samt telefonsamtal 1 gång/veckan.

Nej, men herre gud :? varje vecka umgänge och telefonsamtal??

Det här är inte ok! vem fasen har "klubbat" igenom det? och VARFÖR! ta hjälp av er familjehemssek eller dennes chef, eller chefens chef osv. Vet de om att barnet mår dåligt? Vad är avsikten med umgänget?
Kontakta BUP och ta hjälp av dem!
 
Hej!

Har man tankar på att barnet ska hem till sina bioföräldrar eller är det tänkt som en uppväxt. Du sa att det var några månader kvar till VÖF, emn när barnet kom som så liten skulle man kunnat påbörja den tidigare. Det är därför jag undrar. Om det är så att :angel: ska VÖF så finns det ingen anledning för barnets del till så täta kontakter.

Tre
 
Jag tror att allt ligger lite lågt nu... Alla inväntar kammarrättens beslut ang hemtagning..
Men då beslutet kommer (och förhoppningsvis går på tidigare instansers bedömning) har vi hur mkt argument som helst för att försöka få till en förändring som gynnar liten.
 
pappsen sa:
Jag tror att allt ligger lite lågt nu... Alla inväntar kammarrättens beslut ang hemtagning..
Men då beslutet kommer (och förhoppningsvis går på tidigare instansers bedömning) har vi hur mkt argument som helst för att försöka få till en förändring som gynnar liten.


Önskar er all lycka med det :banan:

Du får berätta hur det går sedan...
 
Kammarrätten har sagt sitt :bow Placeringen ska fortsätta! :claphappy:
Umgängena bevakas av "kunnig" person som fått sett och hört det vi påtalat...
Förändringar har och kommer att ske med all föräldrakontakt.Riktigt hur det kommer att bli vet vi
inte ännu men absolut inte 1 gång/veckan.
Tack för lyhörda människor(även om det ibland kan ta lite tid)
Trevlig advent till alla er där ute!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp