autism

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En fundering ang att arbeta heltid, halvtid eller inte alls...
Barn i snart tonår, autistiska drag, begåvningshandikapp..
Soc anser en termin hemma sedan får vi se men det lutar åt tillbaka å arbeta. Är hemma i dag men har funderat på att återgå då mina egna går i skola osv.
Är mycket osäker på om barnet fixat allt både på morgonen och på efm innan vi kommer hem. Vi är hemma mellan 16,30 och 17 på efm och åker vid ca 05,30.
'Arvode högsta enl skl.. Där var vi oense men deras budget tillät inget annat... Dem lägger till för lönebortfall med ett halvt högsta till iom att jag redan är hemma fram till slutet av året.
Har en känsla av att vår handläggare propsar på tillbaka till arbete och barnets på att jag ska vara hemma längre... Vem beslutar vad???
 
vänd då på det o fråga dom HUR dom anser att :angel: ska fixa sig själv på tex morgonen.
Har du möjlighet att jobba halvtid?? Vad lågt o skylla på dålig ekonomi tycker jag brukar säga när dom ringer om svår placerade tonåringar vad kostar inte ett hvb hem?? Förstärkt fam hem dygnet? då brukar dom förstå att jag menar allvar.
 
Nej men du förstår att vår handläggare menar ju på att barn med autistiska drag och lätt begåvningshandikapp är ju inga problem..... :evil:
Dem placeras aldrig på hvb hem :bounce:
Alla är ju olika och detta barn tillhörde ju dem som inte hade några större problem... :roll:
Sedan funderade jag på detta med fritids, har barn med handikapp rätt till det efter årskurs 5? för det är la där gränsen går, vid 12 år??
Och även om fritids finns så ska ju dessa barn orka med läxor och en meningsfull fritid oxå...
 
Vad det gäller fritids så brukar dessa barn ha rätt till fritids under hela skoltiden. iaf hade de barn det som jag jobbade med- samt det barn som min ursprungsfamilj var fam.hem för under några år. Då var barnet mellan 13-18 år.

Vad det gäller att jobba...ja, du....det kan man undra- kanske lite jobb- men efter att i flera år ha jobbat med olika barn på institution, korttidsboende och som avlastning har jag sett hur mkt biologiska föräldrar med barn med likartade svårigheter har mkt att göra...många möten ibland med hab, många kontakter med andra instanser....o är man då fam.hem...ja, då har man allt det där andra.... :angel , biologisak föräldrar, umgänge, soc-möten osv...så det kan nog vara sårt att få till heltidsjobb...jag tror iaf inte att det kommer fungera för vår liten o för oss om jag börjar jobba fullt....
 
Nä det är ju det som är så svårt att hinna med allt det där andra oxå..
Vi får se vart det landar någonstans.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp