BBIC ?????

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla erfarna familjehem!

Vem sjutton ska man lita på när soc vänder 180 grader bara på grund av en ny soc sekreterare? Det har hela tiden (1,5 år) hetat en trolig uppväxtplacering men nu helt plötsligt har umgänget utökats även till övernattningsumgänge. Alla förändringar och beslut går i ett rasande tempo. Som tur är så är det fortfarande ett par stycken på soc som håller fast vid att bio inte kan ha :angel: själv. Tills ganska nyligt har umgänget varit övervakat och den personen som var utsedd av soc ser ju att det inte fungerar men den nya soc verkar inte alls lyssna till den personen heller. Vi känner oss så besvikna och lurade för soc säger en sak till oss och en annan till bio.
Vem ska skydda :angel: om inte ens soc klarar det?
Det känns som att det inte kan vara sant att soc använder barnet som försökskanin.
Är så arg, förtvivlad och rädd :cry:
Kan tillägga att det är lvu och en hemtagningsbegäran är gjord.
 
Det jag egentligen vill fråga var, Är det någon annan som varit i liknande situation och hur sjutton hanterade ni det?
Ibland känns det som att man vill hoppa av det här, men kan ju inte göra det när det drabbar ett litet barn som funnit sin trygghet här och som vi känner sån kärlek för.
 
Vi har varit där!
Fick syskon placerade där ena bio ansågs vara risk, bevakade umgängen och telefonsamtal 1 ggr/månad o s v
Efter drygt ett år och inne på sjunde (???!!!!) handläggarbytet sedan start ifrågasatte dom varför det ö h t var LVU..........
Så, det vara bara att jobba hem dom fast det måste jag säga sköttes bra, tog nästan ett halvår att göra successivt.
Tyvärr har vi fått veta efteråt att :angel: :angel: snackat en massa skit om oss (nedre skolåldern) och anklagat oss fast vi bara gjort vad vi blev tillsagda att göra :littlesad
Inte nog med det, soc har sagt detta vidare när vi lämnade dom som referens för VI hade inget fått veta, vi trodde vi hade bra relation när vi avslutade uppdraget.
Dom snarare berömde oss och tyckte vi skött uppdraget bra med tanke på de svåra biosarna :?
 
Tack honey för att du berättade men låter sjukt att det kan vända helt beroende på vilken handläggare det är?
I det här fallet så är det så klart att den ena bio (hemtagaren) inte kan ha :angel: själv så det kommer aldrig att gå ifall det skulle bli tal om hemflytt. Alla förstår det men några blundar och vill inte se. Den nya soc har bara hört biosläktens version och köpt den rakt av verkar det som. :bounce:
 
Vi har råkat ut för samma sak.
I över 3 år hette det -bio är i för dåligt skick, barnet kommer aldrig att kunna flytta hem.( flera olika handläggare)
Ny handläggare o 3 månader senare bodde barnet hemma hos bio.
Vi klagade och i våra papper står det att vi sagt upp uppdraget, ville ej ha barnet kvar.
Har gjort en anmälan till socialstyrelsen o 6 månader senare har inget hänt.
Jag kommer aldrig mer att lita på soc. de hugger en i ryggen när man minst anar det. (självklart inte alla)
 
Trodde vi var ensamma i det här, men tydligen inte...tyvärr!
Blir så upprörd hur dom kan behandla barn på det sättet, att resten av soc ändrar uppfattning helt bara för att en ny handläggare kommer :bounce:
Förstår dig familjekär att du aldrig mer litar på soc. Jag börjar känna samma sak..
Visst förstår jag att målet alltid ska vara att återförenas med föräldrarna..men i det här fallet har ingen förändring skett annan än att en massa människor slutit upp bakom föräldern och kämpar med näbbar och klor för att få hem :angel:
Jag förstår att föräldrarätten är stark men jag hoppas förstås ändå att vårat soc ska ta sitt förnuft till fånga och orka stå emot för barnets skull. Jag vågar nästan inte tänka tanken vad som skulle hända med lills framtid ifall hen måste flytta dit :cry:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp