Behöver råd inför förhandling med soc...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej ni därute!
Jag befinner mig i en förvirrad situation och behöver råd. Vi är på gång med en placering av en 1-åring, men processen är mycket utdragen. Tidspersektiven har varit mycket varierande..Föräldrarna samtycker inte till placeringen och soc måste ansöka om vård enligt LVU. Samtidigt försöker man möta och lirka med föräldrarna, är min uppfattning. Soc vill att jag ska begära tjänstledighet from 081201 och stå i beredskap. Eftersom att placeringen fortfarande är lite osäker ersätter soc mitt lönebortfall under två månader. Är rädd för att ställa till det för mig på arbetsplatsen genom att begära två månaders tjänstledighet, blir omöjligt med vikarie. Är det någon därute med liknande erarenhet? Hur ska jag förhandla med soc? Är mycket tacksam för svar!

Hej Tiger
Jag var i samma situation i somras . Soc ville att jag skulle ta tjänst ledigt ett år från mitt jobb.Men jag kände att turerna var alldeles för många så jag tog bara 4 månader men förvarnade min arbetsgivare om läget.Och hur säkra soc än var så blev det alltså ingen placering.Tacksam är jag över att jag inte tog ledigt längre.Vi hade ändå skrivit alla papperna så allt var ju färdigt trodde alla men det kan svänga kvickt.Så soc fick bet 2månaders uppsägning från oss i och med att vi skrivit under alla papper.Vår soc arbetare har jobbat med detta i 15 år och hon säger att hon aldrig varit med om något liknade så därför var dom så säkra att placeringen skulle bli av .Så Var lite försiktig med hur du gör men hoppas att er placering blir av .Ha det bra o lycka till

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp