Behöver råd om rimlig ersättning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej allihopa!
Hoppas ni njuter av sommaren som äntligen har kommit, det gör vi! :banan:

Vi har fått en för frågan som kontakt familj åt en 17 årig tjej med ADHD som hon medicineras för.
Tycker om småbarn.
Det rör sig om en till två helger per månad, troligen två.
Så nu undrar jag som helt NY vilket arvode/omk som verkar rimligt för detta? lägsta, mellan, högsta.
Vi har ju tänkt oss små barn, men beroende på placering så kan ju spannet bli större (jag vill ju så gärna...men lovar att jag kommer att känna efter i hela maggropen :wink: )
Hur tar man emot en stor tonåring? vad sysselsätter man placeringen med? Vi är inga "datornördar" på något vis*S
Vi är en familj som gör "vanliga" saker tillsammas vi bara är...vi är en familj!
som erbjuder natur,sjö, mysfredagar, utflykter, kanske park konsert nu till sommaren,resor odyl.

HJÄLP! många frågor snurrar...behöver era råd! Skriv här eller PMa om ni hellre vill..

Soliga kramar C

Vi har en bio 16 åring hemma och jag kan bara berätta lite om hur hon funkar. Hon är gärna med på fredagsmys om inte kompisarna hittar på nått extra speciellt, hon hakar fortfarande på att handla eller gå på stan men oftare och oftare väljer hon att sitta vid datorn och Msn eller smsa eller prata med sin pojkvän i telefon. Hon har också fritidsaktiviteter flera kvällar i veckan och sen tar ju läxorna en del tid på vardagarna så dom flyger iväg. På helgerna är det pojkvännen som gäller när det funkar och då är hon inte social med oss alls utan dom vill vara för sig själva.

Men om dom inte kan ses så är hon troligen med oss på vad vi nu råkar göra.
Då är hon bara som en vanlig tjej fast som lägger mycket mer tid på smink, kläder och telefonen än vad hon gjorde för ett par år sen.

Gällande ADHD har jag bara en kompis 10-åriga tjej att jämföra med och hon är en glad pigg tjej, FULL av energi! Det blir en hel del konflikter eftersom hon inte kan stura sina impulser riktigt och så kan det ju bli med en tonåring också så den kombon kan nog vara rätt tuff!

Så hänvisa glatt till diagnosen och kräv högsta arvodet så får du väl se vad som händer! Det beror ju sååå mycket på vem det är. Man kan vara 17 år på väldigt många sätt.

Tack LenaL!

Jag behöver alla råd jag kan få!
Vi ska prata med handläggaren för att få mer info, men behovet var nu, inte jättelångvarigt. Det känns som hon kan att kräva en del.

Jag tycker om tonåringar, möter många på jobbet! Där kan de vara jättestökiga, fast komma till mig och beklaga sig eller bara "hänga" en stund. Behöver de hjälp kommer de till mig...om tycke uppstått :D
Men att ta hem en stökgök kan bli bra eller pannkaka av alltihop! Vill ju bara att det ska bli rätt så mina bio barn får "sug efter" fler uppdrag :angel

Jag måste gå vidare lite till innan jag säger ja eller nej, tänka på alla aspekter, är sååååååå nyfiken!!! Det kan bli jättebra....

Hjäp mera råd tack! Alla kom igen nu :bow

Pirrig mammaC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp