Bemötande hos kommuner i Östergötland (med omnejd)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tänkte höra lite vad ni har för erfarenheter av kommuner i närheten av Norrköping. Tex, Finspång, Söderköping, Valdemarsvik, Nyköping, Linköping m. fl.

Om ni inte vill skriva här för att "avslöja" något om vilka ni är eller så får ni gärna skicka mej ett PM. Känner att vi vill ansöka om att få bli familjehem så småningom men vill då jobba med en kommun/organisation som stöttar och lyssnar, ser till barnets bästa så gott det går och gärna någon som andra har bra erfarenheter ifrån! Annars tror jag att jag skulle bli avsräckt direkt..om jag märkte att de bara körde över oss..

Vi var på gång med Linköping och fick en bebisförfråan därifrån för tre-fyra år sedan.
Det stöp på att varken jag eller Gubben fick ledigt från jobbet...............

Det VI hade med dom att göra var de väldigt trevliga och verkade ha bra arbetssätt gentemot familjehemmen.
Nu är ju det några år sedan men ändå........
Dom skulle jag utan tvekan samarbeta med igen.

...Nyköping har jag hört mycket gott om på senaste tiden, samt att de söker familjer till små :razz: vi kan dock inte då vi bor för långt bort. men i ca +-10 mils radie tycker de är helt ok!
Lycka till Carina

Nyköping var jätte snäll och ringde oss och sa att just nu behöver de inte kontakt familj i Stockholm men kanske i framtiden (till någon av deras placerade barn). Men det var bra att de ringde tillbacka, även om de hade ingen uppdrag till oss.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp