Besök i biohem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Umgänget har alltid varit på neutral plats. Men nu har biomor fått igenom sin vilja att vi ska hem till henne vid ett tillfälle. Har ni varit med om det? Hur har det uplevts av barnet? Vårt barn- som i detta fall flyttade ifrån bio som spädis och som idag snart är 6 år, kanske mår bra av det??+ Fast jag tvekar enormt över hur bra det är. Min största farhåga är att biomor ska säga ngt till barnet i stil med att -"här kan du få ett rum! eller liknande. Hua, så rädd för det....att det ska skada barnets trygghetsaspekt. Tror ni fattar...

Soc sa att det vore ju bra att se hur de är tillsammans på hemmaplan...jag undrar vad hon menar med det...tänker hon hemflytt eller vad??!!!

Ja, jag längtar inte till den där dagen med det besöket, somdessutom är långt ifrån oss och det tröttar ut barnet som har stora problem med trötthet . :littlesad

Men som jag skrev ovan- har ni varit med om detta och hur har det då gått??? :?
 
Dom gånger det varit besök hemma hos bio har det varit med kontaktperson som sett till att samtal, likt din oro, ALDRIG har kunnat uppstå.
EGET umgänge hemma hos bio har det inte varit förrän det varit klart att hemgång ska påbörjas (vi visste att det var en "kortare" placering det handlade om)
Eget umgänge hos bio (den ena) har det bara varit med det barnet som var placerat enligt LVU p g a ena föräldern, den andra hade umgänge som "var med på tåget".
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp