bio begärt omprövning av vårdnaden

vårt lilla :angel: har bott hos oss i 13 månader kom till oss vid 5 månader nu har bio mamman begärt omprövning av vårdnaden.
:angel: har medfödda missbildningar som medför mycket sjukhus och vi har även operarat vilket har medfört att :angel: har jättesvårt att separera från mej och kan bara tänka hur svårt det skulle vara om :angel: skulle behöva flytta
:angel: flyttade från bio vid 2,5 månad bio får träffa :angel: 1 gg i mån men har enbart träffat 1 gång för 12 månader sen, nu ska de utreda för att kolla om bio följer den vårdplan som utarbetats för :angel:
nu snurrar tankarna, känns som som umgänge borde vara något viktigt i vårdplanen :angel: vet ju inte ens vilka dessa människor är
hur funkar det? Nån erfaranhet
 
Har ingen erfarenhet men........
Funderar dock på, har ni redan vårdnaden?
Det är inte bara omhändertagandet bio vill överklaga?
Om bio bara har haft 1 umgänge senaste året trots vårdplan och möjlighet 1ggr/månad skulle inte jag oroa mig speciellt.
 
Men hur intresserad är denna förälder egentligen?
Vår föräldrar gör allt som soc säger.
Umgänge varannan vecka
samtal varje vecka
håller alla tider.
Har överklagat om och om igen.

Ärligt så lider jag med dom.
Sveriges strängaste straff att få sina barn lvuade.
och inte veta kommer vi någonsin bli en familj igen!?
Kommer barnen rota om sig?

Jag är helt imot att små barn under 5 år efter en längre placering flyttas hem igen. Vad som är längre tid är ju också kortare desto yngre barnet är. En baby ska inte flyttas efter ett halvår gått tycker då jag.
 
Tillbaka
Topp