bio farfar som hotar att ta sin dotter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet inte vad vi ska göra nu.Tjejen är rädd för allt helt plötsligt då hon vet att risken är stor att bio farfar ska hämta henne.Hon är nu 4½år och medveten om hela risken hon befinner sig i.
Hon är tvångsomhändertagen sedan ett par år tillbaka,första familjen sa upp sitt uppdrag och vi fick aldrig reda på varför.....
Vakt utanför dagis,är detta klokt?
Vi har fått berättat för oss att barn till zigenare ``tillhör `pappans släkt när föräldrar separerar.Är detta en fördom eller finns det en kultur som ser ut så?
Finns det någon som har blivit hotade och fått flytta pga lånebarn?
Soc anser att det kunde vara en bra lösning om vi flyttade och började om??? Hur allvarligt kan detta vara?
Nu har soc betalat ett hem- överfallslarm i vårt hus??

Hej Anna,
gud så hemskt och jobbigt det låter!
Har (tack å lov) inte varit med om nått liknande men det du berättar det är ju jätte allvarligt!Kan tyvärr inte skriva nånting vettigt men jag vill skicka massvis med kraft och styrka och peppkramar till dig och din familj och jag hoppas att ni får bra hjälp plus att allting kommer att lösa sig!
Kram

Det låter verkligen hemskt för hela er familj!

Vi hade en tjej som när hon var 8 år var rädd att mamma skulle komma och ta henne( LVU- ad). Det vi gjorde vara att berätta för henne att INGEN får ta henne utan vår tillåtelse.
Vi berättade också för alla i vår omgivning vad LVU gick ut på och att hon kunde söka "skydd" hos dem. Att de då skulle ringa oss OMEDELBART så skulle vi komma, var vi än befann oss. Vakt utanför dagis låter hemskt. Räcker det inte att informera personalen och att någon har tösen under uppsikt, diskret så hon inte känner sig övervakad, hela tiden?

Att ni skall behöva flytta p g a uppdraget låter i mina öron otroligt långsökt såvida ni inte har flyttat "från ert nätverk" tidigare i livet. Alltså, en möjlighet att "flytta hem".............förstår ni hur jag menar?

I vilket fall som, stora styrkekramar i en svår situation!

jag kunde inte lämna på dagis i morse då farfar...

Hej igen och tack för era omtankar.Nu har vi levt detta livet i en månad och ser ingen ljusning.I dag fick jag åka hem med flickan igen då personalen ringde mig när jag var på väg till dagis och sa att de hade ringt polisen eftersom han stod vid grinden
Vi vill inte flytta,vi har familj och vänner här.Vi har precis byggt vårt drömkök.....

Kunde inte flickan fått skyddad identitet innan hon kom till er?
Blir lite förvirrad - om Soc visste om problemet så måste de ju kunnat ana hur det skulle bli och förebyggt detta :?

Hoppas allt ordnar sig för er. Vilken krävande situation :roll:

Har tänkt på er och hoppas verkligen på en snar lösning för hela er familj!

Känner tyvärr till ett fd familjehem som i dag lever med elstaket och vakthundar för att skydda sitt hem efter hot och överfall från tidigare placering...mycket tragiskt och skrämmande.

Styrkekramar!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp