Biologiskt?!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Man vrider och vänder på almenackan för nu till jul Vill ALLA biosar träffa sina barn ........
Självklart så vill man ställa upp den mån det går För barnens skull 8) Men i bland har man bara lust att skrika NEJ För inte alla barn mår bra efter ett umgänge.I dag lämna jag en 2 åring o en 8 mån bebis för umgänge. Han bara rusa en halvtimme bort så ringer personal o knorrar bebis har gråtit konstant i 30 min. :littlesad
O väl hemma är det cirkus får inte släppa bebis något ...2 åringen är gnällig o mest bara kladdar och blir BEBIS!! Kräver full uppmärksamhet Som efter varje gång (Misshandel)
Somtur är har vi bara :smirk: 2 umgängen kvar till jul med 2 andra :angel: :angel:ar Ett som är bra ett mindre bra Alla tre umgängen med dessa fyra är extra insatta för att det är JUL!?

Så God Jul alla
 
ja det är bedrövligt vad soc gör för föräldrarna ... alldeles tokigt blir det ibland.
Stackars barn säger jag bara.

Vår lill* ska ha övernattningsumgänge till jul *suck* när det hänger LVU över om mamman begär hemtagning... vår soc gör vad hon kan för att avstyra men det hjälper inte. Mamman vill och då dansar lill*'s sekr efter mammans pipa... blir så lack på dom som inte vågar stå upp för BBIC

och en god jul till dig med :smirk:
kram Adal
 
Låter så enormt fruktansvärt att dessa våra minsta ska behöva må så dåligt pga umgängena. :x . Blir förbannad. Jag är inte alltid positiv till umgängen, inte på bekostnad av de små liven. De täta umgängena som många av barnen har tror jag stjälper mer än de hjälper de allra minsta, och då menar jag de under skolåldern. Har haft hand om äldre barn också , men de som passerat 8- 9 år kan lite på andra sätt hantera de vuxnas tillkortakommanden om de är trygga "hemma"....Fast nu ser jag hur fel det uttalandet blev, hade en 10-åring som hade det jobbigt efter umgängen, men det var på något vis annorlunda, 10-åringen hade bott hos sina bios till skolåldern och hade en bindning till dem. Vår Liten nu har ju aldrig riktigt bott hemma hos bio, och då tycker jag umgängena ofta är av mindre betydelse, när tanken är att barnet EJ ska hem. GRrrrrrrr, blir irriterad......

jag upplever att soc går efter mallar, allmängilitga för de flesta barn, trots att alla omhändertaganden skiljer sig markant, både i orsak till placering i familjehem, tidsaspekten, barnets ålder, mognad, syftet med vården osv....då borde väl umgängena individanpassas, eller???!!!!

Nu har jag som tur är bio till vår Liten som inte verkar bry sig om Julen så mycket, så det blir inget extra. Jag hoppas ni och era små därute i landet får den Jul ni alla behöver- en lugn och stämningsfull Julhelg, där de barn som vill och mår bra av sina bios får träffa dem och där de barn som ej "behöver" Julumgänge för egen del också slipper det.....

10 dagar kvar till Jul och vi har firat Lucia, med stor glädje. :razz:
 
många ungar sa:
Man vrider och vänder på almenackan för nu till jul Vill ALLA biosar träffa sina barn ........
Självklart så vill man ställa upp den mån det går För barnens skull 8) Men i bland har man bara lust att skrika NEJ För inte alla barn mår bra efter ett umgänge.I dag lämna jag en 2 åring o en 8 mån bebis för umgänge. Han bara rusa en halvtimme bort så ringer personal o knorrar bebis har gråtit konstant i 30 min. :littlesad
O väl hemma är det cirkus får inte släppa bebis något ...2 åringen är gnällig o mest bara kladdar och blir BEBIS!! Kräver full uppmärksamhet Som efter varje gång (Misshandel)
Somtur är har vi bara :smirk: 2 umgängen kvar till jul med 2 andra :angel: :angel:ar Ett som är bra ett mindre bra Alla tre umgängen med dessa fyra är extra insatta för att det är JUL!?

Så God Jul alla

Vi har aldrig haft några extra insatta umgängen vid jul. Däremot kan vi skjuta på ett besök bara för att hamna närmare ju men aldrig något extra.
Ena barnet fick sina julklappar i slutet av november av sina farföräldrar, andra barnet fick sin julklapp av sin föräldrer i början av december. Det är ett besök som alla andra, skillnaden är att barnet får sin julklapp och om barnet gjort något, en teckning eller något, att de får den.
Det har hänt att vi haft en liten lilljulafton om umgänget varit närmare jul men då har det varit på vårat initiativ och att det passat in med umgänget just då.

Det vi brukar göra sedan är att vi ringer på julafton och önskar dem en god jul. :razz:

Sara
 
Så här ser det ut för oss i jul....
Våra 2 placeringar kommer åka till sin mamma den 23 och kommer åter den 27. Hela julen ska de vara borta. Och det är vad de vill just nu, pga att de är lovade massor av julklappar.. :littlesad
Jag tycker detta känns jätte konstigt, här går man och förbereder och längtar, och så ska de inte vara här. Soc tycker vi ska göra en extra jul när de kommer hem igen, men det har vi sagt att vi inte kommer att göra. Vi har ju 2 bio barn också och det hade nog blivit väldigt konstigt om placeringarna hade kommit hem med en massa saker de fått och så skulle vi ställa till med en extra jul för att de ska få våra klappar, vad ska våra egna då få som redan fått sina på julafton..Placeringarna kommer att få med klapparna från oss.
Jag tycker det är hemskt när man läser om alla extra umgänge som orsakar mycket mer skada än glädje.

God jul på er alla underbara familjehem!!
 
Ja visst är det tragiskt detta med att det just är Jul...de allra minsta förstår ju inte ens att det ÄR jul och då menar jag såklart bebisar.
Vår soc har sagt direkt till bio på ett möte hos oss ,med alla involverade att över jul så är alla barn hos familjehemmen just för att få se hur familjehemmens traditioner ser ut och få ta del av dem, mycket bra soc har vi alltså :claphappy: :bow

dock så åkte de små på umgänge två dagar efter julafton och kom hem igår, största var kanon-glad och go och det var så roligt att få hem h*n så glad och positiv :D

Minstingen dock...grinig som sjutton och det tog inte mer än 2 min så sov h*n HELA vägen hem ( ca 1 timme) och sen var h*n glad och go igen,åt middag och sen såg vi på en mysig film tilsammans och h*n kröp direkt upp i min famn och gosade till sig och där låg h*n tills det var dags för sängen- väl i sängen så ropar h*n "Mamma, kom...jag gick såklart dit och frågade vad h*n ville, vill hålla handen får jag till svar...så ropar h*n ca 5 ggr och ber mig komma för att antingen hålla handen eller bara prata och då bestämde jag mig för att stanna med lill*ns hand i min och¨på bara ett par min sov h*n.

Ville lillskrutt kolla så jag skulle vara kvar?

Det gör så ont i hjärtat att vi är tvingade till detta...och jag frågar igen, är det för bios skull eller är det för barnens skull då de är så små??
Den stora mår ju så bra och är snart 9 år men den minsta...?

BLÄÄ för detta men hurra för oss som orkar :claphappy:
 
Ja du har så rätt Hurra för oss som orkar :claphappy:
Med Bara 7 placeringar i dagsläget ..... Vi är inte riktigt kloka ja :roll: ja vet :rollhappy:
Men jag älskar det här och våra ungar från snart hela värden :D

Gott slut o gott nytt alla tappra
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp