Bios kan komma att bo mycket nära familjehemmet

A

accolon

Guest
Hej
Vi har sedan snart 1.5 månad haft två :angel: hos oss ett SOL placerat syskonpar. Den ena biosen kan komma att flytta ungefär 200 m från oss. Eftersom kontakten med biosen redan idag ställer till det mycket för oss är vi rädda att det kommer bli nästan omöjligt att ge :angel: :na den trygghet de behöver.

Någon som kan komma med något råd? Får det ens vara så kort avstånd mellan hem och fosterhem?

Tack på förhand
 
Det här låter inte alls bra i mina öron :littlesad men vad jag känner till så finns det nog små möjligheter att göra något åt det. Vi är ju fria individer, på gott och ont. Mest ont i ditt fall, skulle jag säga (lite på förhand då).

Har sett ett liknande fall där :angel: också var lite äldre och där Soc. tillät hen att själv välja mellan familjehem och bios då avståndet inte var så stort. Det medförde en stor press på :angel: som verkligen inte mådde bra av det.

Vad är bakgrunden till SoL-placeringen? Meningen med placeringen kan falla ihop känns det som men - Hoppas att det inte blir så i ert fall!
 
Hej. Som tur är drog sig borgenären ur och det blev ingen lgh för biosen. Så vi andas ut för nu. Bakgrunden till placeringen är lite luddig en enligt biosen och en enligt sol. Men som du säger skulle vitsen ju försvinna. Vi får hoppas det blir på behörigt avstånd.
 
Tillbaka
Topp