Vi går pride-utbildningar och utreds-men får ingen kunskap hur vi bäst ska gå tillväga för att hjälpa barnet att få bäst möjliga framtid när det kommer till vad vi som fam.hem kan göra vid hemtagningsbegärningar, rättsliga processer, man får dålig info om Vårdnadsöverflyttningar, vad som gäller vid passansökningar, att man kan göra orosanmälningar vid olika tidspunkter, man vet inte vad som är mest taktistk att göra- agera, eller avvakta....
All kunskap har jag egentligen fått via nätet , via forum och Socialstyrelsen och Migrationsverket och en del andra info-sidor.Jag har ett soc som har fruktansvärt dålig koll- trots att det är e stor kommun och gamla handläggare.
Borde inte soc informera oss fam.hem vad barnen har för rättigheter- och vad vi kan göra för att se till att de tas hänsyn till???
All kunskap har jag egentligen fått via nätet , via forum och Socialstyrelsen och Migrationsverket och en del andra info-sidor.Jag har ett soc som har fruktansvärt dålig koll- trots att det är e stor kommun och gamla handläggare.
Borde inte soc informera oss fam.hem vad barnen har för rättigheter- och vad vi kan göra för att se till att de tas hänsyn till???