Bra och dåliga

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har funderat ett tag på att bli familjehem och har nu kommit fram till att vi skulle vilja "ha" ett ensamkommande flykting barn/ungdom. Vi har även varit i kontakt med en organsiation och allt är klart från dom å nu bara väntar vi, men satan vilken tid det tar. Tänkte ringa runt till några andra kommuner och organisationer så får det bli lite "först till kvarn" . Är det någon som har erfarenhet av någon kommun/organisation som är bra/dålig att jobba med. Så att man vet vilka man ska ringa till och vilka man ska undvika.

Hm här kan man ju inte hänga ut någon får bli i privata pm.
Jag kände också att det var trögt i början tills vi fick en akut placering.
Sen var det som om dom visste vad vi var för några vad vi kunde och då lossnade det.
Det är ju det där med matchnig som kan vara svårt i början.
Lycka till....

Oj en sak till kolla ordentligt med organisationen många vill inte att man jobbar med två organisationer parallellt...

Har ni tänkt att en ska vara hemma på heltid. De flesta org kräver det. Hos en del org går det med växelvis hemma. Dvs att ni(mamma o pappa) arbetar 50% vardera.

Många ensamma flykting ungdommar har endast någon timme Svenskaundervisning/ dag. Så det behöver ert sällskap.

Ni kan även ta uppdrag direkt från kommuner som tagit emot många flykting ungdommar.

lycka till.

Ja det va uppdrag direkt via kommuner jag menade att jag ville ha tips om, har tyvärr bara blivit tiosad om "dåliga" kommuner. Skulle vilja ha tips om bra kommuner.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp