Dålig magkänsla

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi var i kontakt med en kommun ang en placering. Kommunen ville ha snabba ryck då barnen hade börjat knyta an i sitt jourhem som inte kunde ha dom kvar mer än max ett par veckor till. Vi mejlade över utredning och dokument. Kommunen återkopplade och tyckte allt såg jättebra ut. Det bokades möte dagen efter där både barnhandläggare mm skulle närvara i vårt hem. Sambon som driver eget avbokade möten och styrde om. Jag tog ledigt från jobb och ordnade barnvakt. Dagen efter så sitter vi och väntar på kommunen. 20 minuter innan avtalad tid fick jag ett mejl från handläggaren att dom tyvärr behövde avboka då ett familjehem på närmare håll hade visat intresse och behövde utredas vidare. Surt sa räven. Vi bet ihop, höll god min och hoppades på att det säkert blev bättre för placeringen så. Jag såg att dom hade fler barn att placera ut så jag tog en ny kontakt där jag enbart fick svaret att dom skulle kontakta oss om dom hade något som matchade. Nu har fler konsulent företag kontaktat mig då dom har matchat oss med kommunens barn och ser oss som den bästa matchningen dom har just nu. Jag försöker ta en ny kontakt med kommunen men får ett ganska svalt bemötande. Idag tog ytterligare ett konsulent företag kontakt med mig IGEN ang. Placering i denna kommun då placeringarna åter igen matchade oss. Jag har idag efter ett samtal med en vännina som hade en bekant som samarbetat med denna kommun uppgett dom som struliga. Jag har sedan det avbokade mötet haft en jobbig känsla i magen och nu blev det inte bättre. Jag har gett upp med en direkt kontakt via den kommunen. Men hur gör vi nu? Ska det fortsätta att ringas ang. Deras placeringar in i det oändliga? Det känns onödigt när dom uppenbarligen av någon anledning inte vill ha ett samarbete med oss.
 
Om socialtjänsten behandlade familjehem bättre, så skulle det inte vara brist på dem. :rolleyes: Strunta i kommunen och ta uppdrag via ett konsulentstött företag istället.
 
Tråkigt när man behandlas på det viset.
Vi har både goda och dåliga erfarenheter av att ta uppdrag direkt från kommuner.
Så som "er" har börjat skulle jag dra mig för att samarbeta med dom.
Vi har två kanonkommuner som vi jourar mot, vi vet var vi har varandra och det har aldrig varit några problem oss emellan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp