Det är nära nu.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Måste bara få dela med mig av vad som händer i vårt liv nu! Efter månader av utredning är vi nu klara och godkända och väntar på en "liten" på tre månader som kommer till oss i månadsskiftet. Vi är så glada och längtar. Är det någon som har erfarenhet av att ta emot en bebis i den åldern? Hur har det fungerat med anknytning och rutiner?
 
Nu har ni kommit en liten bit på er resa inom familjehemslivet. Det verkar som att du trivs med det!! :wink: VAr finns detta lilla barn nu? I jourhem, utredningshem eller hos de biologiska föräldrarna ?
 
Jodå vi är mycket nöjda med vårt beslut. Barnet finns i Jourhem nu och har varit där i en och en halv månad. Jag känner mig mest spänd över hur utslussningen från jourhemmet ska gå eftersom den lilla verkar ha börjat känna sig trygg där. Jag får så ont i hjärtat av att tänka på att h*n ska behöva knyta an igen.
 
Fick "mitt barn" när h*n var 4 veckor och det är faktiskt inte förens de 2 sista månaderna jag känt att anknytningen verkligen finns där från barnets sida och h*n är 1 år :D
Så jag tror att barn under 1-2 år är väldigt anpassningsbara... trots att alla socialsekreterare (är en själv) inte anser det.
 
Hur har det gått? Det viktiga är att barnen inte har för många personer son vårdar det. De första levnadssätten lär dug barnen hur msn knyter an o risk finns om man flyttar barn mkt så kan det få stora problem m att knyta an.. Att lita på att människor stannar kvar. Barn 1-2 år är inte alltid så anpassningsbara dom msn kan tro. :/ De jan reagera på sätt som bli inte ser.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp