Det här går ju till historien!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad är det här?
Jag har bokat ett första möte hemma hos oss med kommunens soc, första gången avbokade hon, tog 6v innan vi fick ny tid (imorgon) och nu ringde hon o avbokade igen :evil: (telefonsvararen) undrar när hon hör av sig för nästa möte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Här är man redo att börja, vuxit fram under flera år så blir det så här :cry: ........Grrrrr.
Ja jag vet NI har alla varit med om det (min ända tröst)

Jag har slängt ut lite trådar om att vi vill bli kontaktfamilj hos kuratorn på skolan o en särkola i kommunen som jag brukar ta emot praosar ifrån, jag har sått ett frö :idea:

Blir så besviken....

Njut av era helgbarn som får låna dom :claphappy:

mvh C som måste skriva av sig
 
Hej! Förstår att du är mer än besviken. I vår familj pratar vi lite skämtsamt om soc tid och vanlig tid, dvs i soc värld är de snabba men i den vanliga verkligheten... bara att vänja sig alltså :angel .

Släng ut fler trådar, dvs ring till socialen i omkringliggande kommuner och glöm för all del inte LSS-handläggarna om ni kan tänka er barn med sådana svårigheter. Tror att det ger mer än att prata med kuratorn (inget illa ment!). Håller tummarna för er!

Mama
 
*S jag har pratat med fler kommuner utöver kuratorn*S men jag har också insett att soc tid inte är min tid...(en har avbokat 2 ggr, den andra håller på o omorganiserar sig (!?) den tredje ska höra av sig) suck!

Jag har blivit uppringd av tre org som är intresserade av oss vill komma på besök fast då handlar det om familjehem. from 8 år o uppåt... så vi får väl sätta oss o prata i familjen i helgen om hur vi ska ha det.
Jag vill ju gärna arb heltid med detta, men vill ju också att mina barn ska må bra av det! Därför tänkte jag mjukstarta som kontaktfamilj*L

Så nu ringer jag inte dit igen iallafall, nu får soc jaga mig*L

Tack för ditt inlägg ha en trevlig helg :claphappy:
mammaC
 
Jag mailade runt i höstas om att vi var intresserade av att bli familjehem till ett barn till. De flesta kommunerna svarade via mail eller ringde upp.

Nu för fyra veckor sedan fick jag ett mail från en kommun som undrade om vi fortfarande var intresserade av att vara familjehem åt dem.

Visst svarade jag på hennes telsvar att det är vi men står mitt upp i en flytt, så det datum hon förslagit kanske vi ska ändra.

Mailade även samma sak.

Sen då?

Inte ett j-la skit har hänt. Så förbannad.

Har ringt ett par gånger till, till sist ringde jag exp. Det var nog måndag förra veckan. Har människan hört av sig? Nepp.


Det visar ju hur intresserade de är. Vill ju ha en återkoppling. Men ska de vara så svåra att få tag i nu, hur kommer de då inte att bli sen när man jobbar åt dem?

Dålig stil tycker jag.
 
Hej Turnit!

Ja jag undrar också hur de kommer att bli om vi ingår ett samarbete! Det är helt klart dålig stil. I ert fall borde ni ju vara attraktivare då ni vet vad ni vill o har erfarenheten!
Konstigt är det!
Lycka till!
C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp