Direktiv socialstyrelsen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej! Är det någon som hört talas om om socialstyrelsen rekommenderar att inga barn under tre år ska kontaktfamilj? En socialförvaltning säger nämligen så. Och jag blir så himla nyfiken, eftersom en mailkontakt med socialstyrelsen säger att så inte är fallet, alltså att ingen sådan rekommendation finns.

Är det någon av er som också hört detta?

Mama
 
Vi kommer förmodligen bli kontaktfamilj till en ett och ett halvt åring (och hans fem åriga syster). Nu ska ju det övergå till en fast och långvarig placering är det tänkt så det kan vara annorlunda pga det.

Under mina år i socialnämnd och senare som famhem har jag aldrig hört att socialstyrelsen skulle ha ngt emot att mindre barn har kontaktfamilj.

Soc har en tendens att göra som de själva vill och säger soc.styrl att de INTE har ngr sådana rekommendationer så är det väl de som vet bäst?
Soc har nog försökt luras eller så hittar de på som de själva vill...som vanligt. Inget förvånar mig längre när det gäller soc! Jo, om det skulle vara en soc som VERKLIGEN lyssnar på barnets bästa, betalar det de är skyldiga famhemmen och tar hand om sina famhem - då blir jag nog förvånad...
 
Vi också

Vi är också på väg att bli kontaktfamilj åt en liten tjej på 3 o en kille på 4. De har iof varit plac hos oss när de var 1,5 o 2,5..
Vilken komun är det som säger så?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp