Djupintervju?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej på er!

Nu undrar jag lite kring djupintervju - vad händer under den, vad för slags frågor ställer dom?
Är det var för sig? Vi skall träffa vår lill :angel: på onsdag mest troligen och tror då också att dom skall göra en djupintervju - kan det stämma att dom gör det samtidigt?
Vårt fall är lite akut, hen har varit på barnhem för länge och utredningstiden går ut på fredag så förhoppningsvis kan vi ta hand om en :angel: redan i slutet av veckan. Det blir då en tillfällig placering tills hela vår utredning är färdig etc. :claphappy:
 
är det kälvesten så förvänta dig frågor om din barndom,uppväxt, tonårstid, relation i din biofamilj (syskon/föräldrar) din relation till din nuvarande familj, sex och alkohol/droger, arbetsliv.. ja allt du kan tänka dig.

Många gånger görs ingen utredning förrän det finns en tilltänkt placering, det är tidsomfattande och kostar således en hel del pengar.

Efter att ni djupintervjuas så kommer en utomstående att granska och sammanställa era svar och sen går soc igenom detta med er så att ni kan godkänna att de uppfattat allt rätt, det är lätt att något missuppfattas.

Ta er tid att vid träffen av den lill*, se till att ni får inskolningstid även om tiden är knapp... alltså att ni tillbringar tid på barnhemmet med :angel: eftersom personalen känner bebben de kan ge goda tips om hur h*n fungerar.

Pm'a mig om du vill, har liknande snabba placering färsk i minnet :razz: Lycka till!!
 
Hej....
Vi har gjort 2 stycken djupinterjuver. Det tar allt från 3-4 timmar upp till 7 timmar. Efteråt kände jag mig helt snurrig. Jag förmodar av egen eftarenhet så det är akut att ni få interjuven efter placeringen. Så var det då våra första placerades. Interjuven gör samtidigt av två olika interjuvare, tänk på att ladda upp med dricka och lite att tugga på. för man behöver energi, min erfarenhet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp