Drogtester

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej hopp!

En av våra :angel: har precis skaffat nya egna kompisar, och ALLA våra varningsklockor har dragit igång.
:angel: berättar glatt att jo, kompisarna kanske missbrukar droger men se :angel: skulle aldrig!! göra nått sånt dumt :x :bounce: :bounce: Yeah right säger vi, tickande bomb är vi alla införstådda med och soc och vår eminenta handledare är oxå på banan.

Men, tänkte passa på att fråga här, går det att göra drogtester hemma? på samma sätt som vi kan blåskontrollera mot alkohol tex?

Har någon av er erfarenheter att dela med sig av?
(ursäkta om jag placerade frågan under fel tråd!)

Vi jobbar ju som förstärkt fam hem o drogtester sker 3 ggr i veckan för att inte skapa konflikter vid misstanke.
Hur man nu gör när det inte är planerat från början vet jag inte .
Dock vet jag att dessa stickor är svin dyra.
Prata med soc om dom kan köpa in dessa.
Kan tro att det är en hel del lagar kring detta vad gör man om din placering vägrar??

hoppsan sa:
Vi jobbar ju som förstärkt fam hem o drogtester sker 3 ggr i veckan för att inte skapa konflikter vid misstanke.
Hur man nu gör när det inte är planerat från början vet jag inte .
Dock vet jag att dessa stickor är svin dyra.
Prata med soc om dom kan köpa in dessa.
Kan tro att det är en hel del lagar kring detta vad gör man om din placering vägrar??

Hoppsan!
Usch om :angel: vägrar vill jag inte ens tänka på :littlesad
Är det soc som köper ut era stickor och sker era tester hemma? Här är det annars så att om skolan har en misstanke så går barnen på missbruksenheten och testas tillsammans och samtidigt med kommunens vuxna hemlösa och kraftigt drogberoende personer, känns ju inte som en bra situation!

Nu är kl strax tio på förmiddagen och vi har spenderat ytterligare en natt med att köra runt runt för att hitta :angel: plus att sömnen är klart på minus.

F-N vad jag är besviken och rädd och orolig och arg och rädd igen :bounce: :bounce: :angel: har klarat sig såååå bra fram till veckorna före jul och så nu är hela världen upp och ner :cry:

Hej!

Har också haft stickor hemma då vi hade en :angel: där det fanns en oro. Soc fixade. Ingen protest från :angel: trots att vi inte bestämt innan att det skulle göras. :angel: var negativ varje gång och såg det som något positivt att hen kunde bevisa det för oss.

Tre

tre sa:
Hej!

Har också haft stickor hemma då vi hade en :angel: där det fanns en oro. Soc fixade. Ingen protest från :angel: trots att vi inte bestämt innan att det skulle göras. :angel: var negativ varje gång och såg det som något positivt att hen kunde bevisa det för oss.

Tre

Tack Tre!
så har det varit med att blåsa i alkomätaren när det funnits oro, varje gång det blåst grönt har det skrivits upp i en bok och meddelats soc med stolthet :smirk: Får hoppas hoppas att det kan bli samma med drogtester!

vi får stickorna från organisationen vi arbetar för o gör testerna hemma.
ABSOLUT tycker jag att ni ska skicka :angel: o testas vid denna klinik ni har tillgång till om man nu håller sig hemifrån hela natten det skulle jag aldrig godta. Fel umgänge o borta hela natten då har man rätt o misstänka det mesta.
Vi använder oss av tecken ekonomi. Ett sorts belönings system där punkter som, tider man ska upp ur sängen,städa sitt rum,tid när man ska va hemma ger poäng som då omvandlas i kronor vid full pott får man bonus undra om du inte skulle ha nytta av det pma mig om du vill veta mer.

Hoppas att ni hittat eran :angel:

Vi har oxå haft drogtester hemma som fungerat super .Men för att gälla i myndighets sammanhang så fick vi åka och ta på "riktigt" om det visade positivt .Men för att själv få veta var dom som sagt super och höll våra :angel: i schack

Vill bara poängtera att drogtester går bra att manipulera samt att vissa nätdroger inte ger utslag på drogtestet. Och som bekant är så lär ju de som behöver den kunskapen dessa trix ganska snabbt. det finns även manipulationsstickor att köpa till de vanliga drogtestsstickorna. men samma där, svindyrt. Vilken typ av stickor är det eran organisation håller er med?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp