Dunkar huvudet i väggen....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, inte pga barnet, men på grund av soc!!!!! :twomad: :bounce: :evil:

Jag påtalar att jag tycker att föräldrarna har mycket att säga till om och bestämmer mycket och att jag önskar vårdnadsöverflyttning då det gäller vår Liten, soc-sekr säer då att föräldrarna inte alls bestämmer eftersom det är ett LVU, men likt förbaskat har vi väntat över 2 år på pass fast soc hela tiden säger att det kan vi ordna- för att i nästa andetag säga att vi får vänta med det, föräldrarna kanske går med på det snart!!! Och här går vi och väntar...sommaren närmar sig och Legoland i Danmark kan inte bli av i år heller (Liten har annat medborgarskap och det kräver pass) . Soc säger att det kan de fixa, att de kan ordna inty...men bara inte just nu......

Vårdnadsöverflyttning kan heller inte ske förrän umänget fungerar - hur bra "polare" ska man bli. Vi umgås civiliserat på alla träffar och i telefon flera gånger i veckan.

Och när jag råkar säga att även en del soc -kontakt skulle vara skönt att slippa blir kvinnans reaktioner starka-hur menar jag...jag fick inte fram det då-men det är ju såna här samtal med soc och deras brist på förståelse som vi vill slippa.... VI vill känna att vi styr lite mer....

förstår absolut din frustration, för var går gränsen. Ni kan ju inte leva ett normalt familjeliv med resor så som ni är vana vid bara för att det är med soc som det är. Undrar om inte Turnit hade ordnat pass till sin lill* :angel: (tror lill* är lvu'ad) vi får hoppas på att hon läser och kan svara dig.

Hoppas verkligen att det löser sig, legoland hägrar oxå för oss i sommar....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp