En fråga.....?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Jag undrar om man tar sig an ett tufft fall som kräver att man är hemma på heltid, så betalar ju soc ett inkomstbortfall till dig. Får man då sitt arvode och omkostnadsdel utöver detta?
Jag blev nämligen erbjuden ett väldigt lågt arvode för ett väldigt tufft fall med hänvisning till inkomstbortfallet???
Ska man gilla läget??

wilmer sa:
Hej!
Jag undrar om man tar sig an ett tufft fall som kräver att man är hemma på heltid, så betalar ju soc ett inkomstbortfall till dig. Får man då sitt arvode och omkostnadsdel utöver detta?
Jag blev nämligen erbjuden ett väldigt lågt arvode för ett väldigt tufft fall med hänvisning till inkomstbortfallet???
Ska man gilla läget??

Om det är ett mindre barn som kräver att man är hemma på heltid utan några "problem" så kan man acceptera ett lägre arvode men det ska utvärderas efter några månader då man vet lite mera om barnet och uppdraget omfattning. MEN vet man redan från början att det är ett tufft uppdrag så ska man självklart ha ett högre arvode från början.
Arvode och inkomstbortfall har inget med varandra att göra. Inkomstbortfall får du för att du avstår från ditt arbete under en period. Arvodet får du för uppdragets omfattning. Så NEJ du ska INTE gilla läget!

Sara

Näpp...Wilmer.....Du ska inte gilla läget!Lbe och arvode&omkostnad är två vitt skilda saker!Lbe får du ju för att det inte går att kombinera vanligt arbete med just det här barnets behov.....arvodet är själva "lönen" för placeringen på nåt vis (det är ju mycket runt ett barn-umgänge,socträffar,ev bup/hab osv....+ o kanske att barnet kräver ständig passning eller att man medvetet jobbar med barnet)och omkostnaden ska ju täcka barnets egna levnadsomkostnader.....
Jag tycker det är helknasigt att vi familjehem alltid måste stångas med soc för rimlig ersättning.....för vad det än vara månde!

wilmer sa:
Hej!
Ska man gilla läget??

Det väljer bara du men vem gynnar det? Inte er och placeringen i alla fall. Kommunen kommer glädja sig rejält om ni gör det.
Men så länga vi familjehem fortsätter gå luras så kommer vi bli lurade.

Läs gärna mitt inlägg i den andra tråden om inkomstbortfall.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp