Erfarehet av Varbergs kommun

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Någon som har erfarenhet av Vbg? Jag blev uppringd nyligen för de raggar aktivt just nu verkar det som.
De vill ha en första kontakt om vi är intresserade.

Är vi ensamma i denna del av landet?

I vilket fall som helst så har vi bokat en tid för ett första besök för att känna på varandra :wink:

Hej!

Vi blev kontaktade av Varberg för 1,5 år sedan. Vi blev dock kontaktade av en annan kommun samtidigt och var ärliga mot båda, att det fanns två intresserade samtidigt. De var mycket trevliga att prata med och uppskattade vår ärlighet. Av olika orsaker blev det i slutänden den andra kommunen som "fick oss". Dock INTE p g a något negativt.

Vi har för övrigt ca 13-14 mil till Varberg, snett inåt landet.

Tack för ditt svar.
Det är ju en bit med 13 mil - inte för att det avskräcker så sett men jag förstår din tanke. Jag fick också ganska bra vibbar iom vårt samtal så jag hoppas att det blir en lyckad träff.

Har det gått bra med den andra kommunen?

honey sa:
Hej!

Vi blev kontaktade av Varberg för 1,5 år sedan. Vi blev dock kontaktade av en annan kommun samtidigt och var ärliga mot båda, att det fanns två intresserade samtidigt. De var mycket trevliga att prata med och uppskattade vår ärlighet. Av olika orsaker blev det i slutänden den andra kommunen som "fick oss". Dock INTE p g a något negativt.

Vi har för övrigt ca 13-14 mil till Varberg, snett inåt landet.

Samarbetet med den andra kommunen har varit kanon även om vi bytt handläggare 5 gånger under tiden :?.
Deras policy har dock alltid synts oavsett handläggare.

Tyvärr var inte uppdraget vad de sa att det var (två väldigt intensiva barn varav den ena misstänks ha ännu outredd diagnos). Dock visste vi från början att det gällde ca 2 år och dessa har ju snart gått........................

Det vi blev kontaktade för gällde ett barn som skulle ha umgänge en halv dag i månaden så vi såg det som att vi skulle kunna åka till Ullared 1 g/månad :smirk: :oops:

Tråkigt att behöva byta handläggare så ofta som det blivit men skönt att det följer den röda tråden iaf. :P Det är så viktigt att man vet vad som gäller.

Vad händer nu då när tiden börjar ta slut? Blir det fortsättning eller skolas de tillbaka?

Ullared är ju inte fel mellan varven.. :wink:

Hur det blir nu är inte bestämt ännu. Vi jobbar mot ett par olika lösningar. Ev kommer det att bli hemflytt till sommaren, annars ny familj närmare deras ursprung. Vi har nu långt långt till deras anhöriga.

Ibland känns det bättre att de skulle kunna återförenas med sina föräldrar men samtidigt så undrar man ju om de klarar av det. Vilket det blir får framtiden utvisa.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp