ersättning för förlorad inkomst, är faktiskt lite förbannad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Behöver era synvinklar och råd...

Vår förra placering som nu bor med bio skulle placeras tillfälligt under sommarlovet hos oss och jag sa då ifrån arbetet jag hade över sommaren eftersom placeringen aldrig skulle funka om jag arbetade heltid.
Nu sa kommunen upp uppdraget efter MYCKET strul ända från brjan,allt var oklart hur det skulle se ut. Barnet ville bo med våran familj men inte i staden vi bor så dom sa upp uppdraget efter 1 månad.
Jag får nu ingen lön eftersom jag ju sa irfån arnbetet på grund av placeringen och även gjorde så att jag ej får fler timmar där eftersom dom ju givetvis blev besvikna på mig vilket är förståeligt!

Kan jag säga att jag vill ha ersättning från dem för de månader jag skulle ha arbetet?
Jag förlorade ju både lnen och arbetet vilket är väldigt trist.

Väldigt tacksam för råd :(

Re: ersättning för förlorad inkomst, är faktiskt lite förban

För mig är det en självklarhet att man får igen de pengar man förlorat!
Jag har så svårt att förstå att det ska vara så olika beroende på vilken kommun/handläggare man har......
Det är ju inte meningen vi ska "sko oss",men rätt ska vara rätt!

Hej Fiaflopp!

Jag håller nog med EJE att rätt ska vara rätt. Har man nu förberett för att ta emot en placering med att tacka nej till jobb. och att sen kommunen strular med det mesta så får de stå för den förlusten som man gör.
Men tyvärr så känns det inte som om man har några som helst rättigheter som familjehem. Jag tycker absolut att du ska så på dig

STORT LYCKA TILL :claphappy: :claphappy:
Mammamoa

Det jag fick som svar av familjehemssekr som varsemestervikarie varatt hon srev at ersättningenkommer betalas ut tills den 22 aug dvs så länge som avtalet gällde.
Ingen ersättning för den förlorade inkomsten alltså...

Ska jag prata med avsvarig handläggare som kommer tillbaka efter sem idag om det eller hade ni låtit det bero?

Jag hade gjort allt jag kunnat för att få ut den utlovade ersättningen, men med vetskapen att jag troligen inte skulle lyckas :roll:

Jag hade tagit det med ordinarie handläggare.
Håller tummarna att det rättar till sig, ingen vill stå utan rätt ersättning.

Tack :)
Jag ska göra det så fort jag får tag i henne,känns inte bra att bli utnyttjad för sin omtanke och sina känslor för ett barn!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp