Räknas uppdraget som ett kontaktfamiljsuppdrag? Dem siffror som jag nu skriver är lägsta nivå rakt över. Jag har alltså inte tagit hänsyn till något utöver det, barnet ifråga har ADHD säger du, då bör du också få ett högre arvode enligt min mening, men som sagt, det är inget som jag har skrivit här.
Jag tolkar rekommendationerna enl. följande ang. kontakfamiljuppdrag:
I omkostnaders: 135 kr/dygn, 135*7= 945 kr/vecka
Arvode: 5 vardagar/vecka= 195 kr/dygn. Alltså 5*195 kr= 975 kr
Arvode: 2 helgdagar/vecka=195 kr*4= 780 kr
Summa i arvode/vecka = 1755 kr
Arvodet beskattas
Varför vardag o helgdagar är olika beräknade beror på att man får dubbelt så mycket i arvode/helg.
Eftersom du säger att arvodet är varannan helg så blir det cirkus 2 veckor/månaden, ta dessa summor då * 2. = Omkostnad: 1890 kr/mån. Arvode: 3510 kr/mån
Man ska begära ytterligare 130 kr/mån för kompensation för att omkostnadsers. beskattas över 5000 kr/år/barn. Jag är inte jätteduktig på just den biten tyvärr, men det finns nog andra här i forumet som kan besvara det bättre än mig.
Men som sagt, det här är lägstanivåer som du ska ha i ersättning, det bör tas hänsyn till placeringens art.
Som du säger, det finns diagnos, finns något mer som är mer arbetskrävande? Tex krävande bio? Utövar barnet någon idrott? Sådana kostnader ska läggas till i omkostnadsersättning. Sjukdomar? Det finns en mängd olika aspekter att ta hänsyn till.
Nu har jag tagit siffror rakt av från rekommendationerna ang. kontakfamiljuppdrag. Gäller uppdraget en annan art så får man titta på det istället.
En länk till kontaktfamiljsersättning har du här:
http://brs.skl.se/brsbibl/cirk_documents/08005.pdf