Ett bra avslut..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, då var det snart dags för oss att ta farväl av våran placering. Känns tungt. Vi jobbar på ett bra avslut just nu. Känns som vi är bra på "bra avslut". Vi har haft 3 uppdrag bara i år, som varit akuta placeringar, med intensiva månader, och erfarenhetsmässigt så ligger vi på topp. Men fy vad slut man blir av det! Man lägger ner så mycket känsla i klienterna, man kämpar sida vid sida...och så faller allt av olika anledningar. Känner mig lite som en dygnet-runt-mamma, som alltid finns, som alltid ställer upp..och helt plötsligt är allt över. Kvar står man där, och nästan undrar; "Vad hände?!"
Anledningarna till att de tar slut, är olika. Men det är precis som att de kommer till oss, för att landa, och för att man ska kunna avgöra vad de behöver för framtida vård.. Tanken från början, är alltid densamma ; "Uppväxt". Låter lite dumt att säga så om tonåringar..*ler* Men det är ju så soc och org säger.
Sa till sambon idag, att vi kanske skulle satsa på jourplaceringar. Bli jourfamilj istället.. Men vi vet inte. Just nu känns det mest som att man funderar, om det här verkligen är det man ska hålla på med!? Men jag känner mig själv! Om några veckor suktar jag efter en ny plac. Kan inte låta bli att hjälpa andra.

Ville bara skriva av mig. Många tankar som snurrar. Många känslor som rör sig.. Bara några dagar kvar nu. *stackars liten*
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp