Ett tipps

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej

Vill bara dela med mig. Vi fick en liten utan något med sig. Ja många av er vet att det ser olika ut hur mycket man får i "startbidrag"Vi fick 6000kr suck. säng, bilbarnstol, tripp trapp stol,Kläder och skor fanns inte mycket kvar till.

Då svarade jag på en annons på Blocket betalade frakt och kläderna i förväg. 500kr och fick EN HEL GARDEROB med massor av fina nytvättade saker. Så nu har den underbara mammam och jag kommit överens om att vi prenumererar på hennes klädpaket då hennes barn växt ur och vår får nya. Känns som en bra deal då vi vet att sakerna kommer fram och att det är justa och rena.

Känner mig så himmla glad.

:claphappy: Grattis till placeringen.
Kul att du hittade en bra lösning på inköp av kläder. Har själv vid flera tillfällen köpt från Tradera. Fått tag i bra skor och ytterkläder för knappas några pengar alls. Finns massor av barn som är rädda om sina kläder. Tyvärr är inte våra det, dom glömmer sina ytterkläder överallt.

Lycka till :claphappy: :banan: :claphappy: :banan: :claphappy: :banan:

Vi behövde inte gå via blocket.
Har en mamma i närheten som skickar vidare sin bios urväxta till vår jämngamla (som är 2 stl mindre).
Vi i vår tur skickar vidare från vår minsting till deras sladdis.
Ibland har alla 4 barnen använt samma kläder ;)

Jättepraktiskt!
Har kläderna hunnit bli omoderna eller känns väl slitna har vi en överenskommelse att lämna det vidare till en lokal hjälpsändning som går direkt till behövande.

Tänk vad det skiljer mellan olika soc. När vi fick vår minsta så fanns inte heller några saker med. Jag frågade vad vi fick och fick till svar att handla vad ni behöver och skicka kvittona. Jamen tyckte jag då vet jag ju inte hur mycket som är ok. Då tyckte soc att jag skulle handla efter sunt förnuft men samtidigt inte hålla igen utan verkligen handla vad vi behövde, så det gjorde jag. Och eftersom dom ville ha kvitto fick jag ju handla allt nytt. Sen när det hade gått en månad så frågade dom om vi hade fått med allt eller om vi fattades något för då var det bara att komplettera. :razz: Blir så glad när det kan funka så här bra, men som sagt lite konstigt att det kan skilja så från olika kommuner.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp