färdigutredda och placering på G!!

Hej! Galet fort har det gått nu! Lyfte luren och anmälde intresse i juli, två hembesök och en varsin djupintervju och återkoppling efter så står vi nu här med ev placering på g av ett litet spädbarn på ca 2,5 månad som varit i jourhem sedan BB..
Peppa, tipsa, fråga, rådge mig ni erfarna! Vad tänka på?
En fråga som jag redan ställt på facebook i en grupp men hur är det med inkomstbortfall, arvode och omkostnad.. kommer det verkligen en månad SENARE? Alltså, jag ska vara tjänstledig från mitt jobb från 7e oktober och kommer ju inte få lön från min arbetsgivare i oktober och blir då utan inkomst.. Är det Hjälp mig fylla på en lista vad man ska säga sig behöva som startupp när bebis kommer?
 
Hej! Hur har det gått för er? Vi är också färdigutredda men det finns inga barn i "vårt" åldersspann just nu men intressant att höra hur det går för andra "första-gången-familjer"
/Anliwi
 
Du har säkert hunnit få en massa kloka svar redan, men tänkte ge lite av vår erfarenhet.
Vi har fått våra ersättningar i efterskott, precis som ni befarat. Vi har även fått alla utlägg i efterskott.

Nu skille ni fåen nykläckt, vi har fått lite större knattar. Men tänkte skriva lite som vi köpt och som en baby också kan vara i behov av.
Sovrum
Säng täcke kudde lakan påslakan madrasskydd spjälskydd nattlampa, babysnäll matta.
Leksaksförvaring, tuggleksak, babygym, mjukdjur
Kläder utifrån behov och årstid, se vad som finns med barnet vid flytt.
Skötbord med madrass lr skydd blöjor blöjhink våtservetter ev salvor, olja, duschkräm, ALVEDON :)(den missade vi på barn nr 1)
Bilbarnstol, vagn med inventarier o regnskydd, köksstol babysitter, hakklappar för dregel o kräk, kräkhanddukar, nappflaskor, ev napp, välling,

Det finns säkert fler grejer som andra kan fylla på med. Vi har som sagt snäppet större knattar. :)

Lycka till!!
 
Tillbaka
Topp