Födelsedagspresenter, julklappar o andra gåvor...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur hanterar ni andra denna fråga? Ger era (familjehemmet) släktingar lika mycket till era placerade barn som till era biobarn? Hur tänker ni kring det?
Vill verkligen veta hur andra tänker då vi tycker det är svårt att komma fram till vilket förhållningsätt vi ska ha i frågan!? :?

Beror på

I vårt fall beror det på om det plac har "egen familj" alltså om det finns bioföräldrar/släkt som bryr sig...om det inte finns det så köper våra vänner/släkt lika mycket till dem som till våra egna biobarn...

I de fall där det finns släkt som själva ger till det plac barnet ger våra vänner/släkt en lite mindre sak...

Hej ! Fru Larsson, vet inte om det framgick, såg att jag skrivit lite otydligt men vi i vår familj ger alltså lika mycket men med våra släktingar är det annorlunda. Där är det en väldigt stor skillnad typ 80kr - 500+, mycket tycker vi!
Är det era släktingar som ger lika mycket till alla barn?

Låt mej utveckla det lite.

Våra barn har nästan aldrig fått julklappar från sin egen släkt. Julen 2007 fick 1 av 5 barn julklappar av sin ”biosläkt”.

Så vår släkt har gett alla barn lika.

Jag kan förstå ditt dilemma, men kan man inte bara försöka vara rättvis. Så att alla barn får någorlunda lika
och kompensera där barnen inte får från sin egen släkt.

Jag tror man får hitta ett sätt som passar familjen. Prata med släkten vad tycker dom? Ingen ska behöva känna sej tvingad att ge presenter.

När barnen blir större kan man prata och diskutera, det finns inte hur mycket pengar som helst.

Vi ska bygga pool och då får man avstå semester, det tycker våra barn är helt okej.

Alla gör vi så gott vi kan, ibland blir det fel men ofta blir det hur bra som helst.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp