Förstärkt familjehem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har fått en förfrågan att ta emot en :angel: med svårt självskadebeteende, missbruk och utåtagerande aggressivt beteende. Sitter och funderar här, bör inte en sån :angel: placeras i ett förstärkt familjehem? Där det finns en hemma på dagarna, där man har en jour att ringa och där man får kontiunerlig handledning. Jag sitter och tänker på den här lilla :angel: som kommer att behöva så otroligt mycket stöd och omvårdnad och kärlek.
Vad anser ni? Ska inte :angel: ned dessa svårigheter vara i ett förstärkt familjehem?
 
Jo det kan man ju tycka! Eller hvb skulle jag föreslå...
Men känner du att du kan tänka dig ett sånt tufft uppdrag, ställ krav vad DU behöver för att du ska klara av uppdraget, påskrivet innan du tar emot:)

Kom ihåg Magkänslan
Carina
 
Ja, magkänslan säjer ju att den här :angel: behöver en förälder hemma och otroligt mycket tid och hjälp. Vi har helt klart erfarenhet och kunskap för att klara av det här uppdraget, det hänger bara på hur mycket kommunen vill satsa för att det ska bli så bra som möjligt. Ibland tar de såna genvägar att man redan från början vet att risken är hög att man misslyckas. Men för :angel: skull så kan jag ställa krav.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp