Första mötet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
:banan:
Hejsan på er.
Ja imorgon skall jag och min familj ha 1:a mötet med soc. Sedan startar utredningen om vi är dugliga till att vara familjehem.
Allt bara snurrar i mitt huvud och kan inte reda ut mina tankar överhuvud taget.
Vad ska man fråga om?
Jag hade massor med tankar och funderingar men nu är de som bortblåsta.
Känner mig lite nervös när det skall komma personer och betrakta oss som familj :oops: samtidigt som jag är tveklös då det gäller att erbjuda denna tjej som är tänkt att flytta till oss en trygg och fin familj.
Har ni några eller många råd om vad jag skall fråga, kräva m.m så tages detta tacksamt emot. Samt att ni håller tummarna för att allt går bra .
Hoppas alla får en underbar dag.
Ta hand om er.
:love: /// Misan
 
Nu börjar det dra ihop sig kl 15 sitter vi och pratar för 1:a ggn. Några sista råd inför detta mötet???? :?
 
Hej!
Vi är ju ej utredda ännu utan bara träffat soc en gång och väntar nu. Jag har jobbat med tonårsflickor i många år och vi har även en tonårspojk. så en fråga jag själv skulle ta upp är får tjejen sova över hos vänner och hur ska det se ut runt detta? Tex att ni ringer och gör upp och kollar av med vännens föräldrar så att det är ok med övernattning och att någon vuxen är hemma där. Bara en tanke från mej nu när sommarlovet närmar sig. Fast först behöver hon landa hos er! Tror det kommer komma upp massa frågor under mötet som ni då kan ställa. Lycka till! :razz:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp