Förvirrad av olika budskap...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Alla kloka därute!
Behöver råd i en förvirrad situation. Har f¨ått förfrågan om en placering av en 1-åring, troligen uppväxtplacering. Föräldrarna samtycker inte till placeringen och soc ska ansöka om vård enligtLVU. Processen känns utrdragen...
Under tiden har vi träffat/varit i kontakt med en massa människor från soc, familjehemsrekryterare, utredningsansvariga handläggare och familjehems och barnhandläggare. Jag har iakttagit att högerhanden inte vet vad vänsterhanden gör.. Dessa kommunikationsproblem drabbar oss och ökar förvirringen. Varför alla dessa människor kring en familj. Det vore nödvändigt att samordna sig och ha samma budskap.

Är det någon därute som känner igen sig?

Ja, att allting tar djävligt mycket tid om jag får använda mig av ett grovt uttryck!

Men jo, särskilt med den placeringen vi hade i somras, då var det väldigt mycket folk inblandat o när allt kom till kritan så var det jag o min sambo tillsammans med placeringen + h*ns pappa som fick jobba för att barnet skulle acceptera oss. Helt sjukt, mycket folk för ingenting. Bläh helt enkelt!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp