F skattesedel??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hejsan
Vår familj har just blivit godkända av en privat uppdragsgivare och dom erbjuder tradiitonell ersättning
eller att man kör på F skattesedel.
Någon annan som provat det alternativet?
Behöver man revisor?
För /nackdelar :?
Hoppas nån av er därute kan hjälpa oss.
Tack på förhand

Har inte provat själv men fördelen blir att du själv kan göra avdrag och därför aldrig behöva skatta för de faktiska omkostnaderna. Revisor behövs inte men någon måste sköta redovisning och dekl. Du själv tex. Det blir ju en del merarbete. Kör ni vanligt arvode omkostnad så slipper ni det men ni kan rent ekonomiskt troligen tjäna på att köra som "eget".

Summa summarum :wink:
Köra som firma=mer pengar+mer jobb
traditionell betalning=enkelt men troligen mindre pengar.

Hoppas du får svar från någon som har egen erfarenhet.

Grattis Hjärtat

Vi har frågat om vi får arbeta som "egna" men det accepteras inte av vår org. Får man fråga vilken org ni arbetar för. PM mig.

Som jag ser det så kan ni få med allade omkostnader ni faktiskt har. Bara det med boendet, är en stor post. dessutom slipper ni den statliga skatten om ni kommer upp i månadslön över 32 000. Om jag var som du skulle jag ringa till skattemyndigheten, de brukar ge rediga råd. Lycka till

Jag skulle också gärna vilja veta vilken organisation det är, har redan eget företag men har bara tagit emot placeringar direkt från kommunen och då går det inte att ta via företaget.

/Hettiva

Väldigt konstigt att kommunerna å ena sidan betalar MYCKET dåligt (kommunstyrelsens rekomendationer)till familjehemmen och att vi inte får ta det på eget företag.
Å andra sidan så bollar man ungarna mellan familjehem och P12 eller HVB- hem som just bedrivs av företagare. Dessutom betalar kommunen 3 ggr så mycket till dessa HVB och P12 or.

Jag får inte ihop logiken.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp