Film/dokumentär-tips önskas?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Någon som har tips på film eller dokumentär ang droger?

Jag har hört om någon som heter "Den drogade hjärnan" men vet inte vad det är riktigt,det ska ju vara för barn/tonåringar så det är inte så lätt...
Vårat troll är både stor och väldigt liten som många av placeringarna säkert så det är inte lätt att veta balansgången där känner jag.
Jag vet dock att trollet har sett mycket om vad det gör emot människan både droger och alkohol men det har kommit för nära nu tyvärr,alltför nära för att jag ska kunna släppa.

Ständiga funderingar hos mig som vuxen är om man nu ser och har sett så mycket så borde man inte vilja vara nära det igen om man slipper?!

Vi får hjälp en gång i veckan men har precis startat så jag vet inte vad som kommer att ske ännu riktigt.
H*n pratar mycket så jag tvingar inte fram något vilket ju är bra eftersom det då inte kommer fram något alls till slut och när nästa tillfälle kommer så vill jag ha något att visa.

Jag vet mycket om droger och det beror inte på eget bruk utan av andra orsaker, h*n vet att jag vet och frågar därför mig mycket precis som h*n gör om allt annat som h*n vill veta om livet,partners och kärlek :claphappy:

Brandstegen heter en film som ungdomar i Kungälv gjorde för några år sedan. Mkt bra och tankvärd film. Hör med skolkontoret.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp