Fler biobarn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!!! min man o jag går och planerar framtid. Vi pratar om fler biobarn, någon som vet vad soc kan ha för åsikter om det? Våra andra barn är äldre än vårt bonusbarn. Kan vi riskera att bonusbarnet flyttas av sådan anledning? Prata med soc innan eller "bara" försöka och se om vi "lyckas"? :wink:

Vad roligt för er !! Jag blev gravid utan att "fråga" om lov hos soc :wink: När magen sedan började synas var vi såklart öppna med vad som väntade...Vår dåvarande plac. var iof. redan på g att flytta då, alltså inte för att vi väntade smått.... Lite annan situation för dig då förstås, men vi fick en kortvarig plac. trots graviditeten.
De org.& soc. vi har kontakt med såg det inte som något hinder, evt. tyckte de att man skulle göra ett uppehåll den första tiden efter födseln (som inte är ännu för vår del) . Det berodde helt på uppdragen man blev tillfrågade om. Just nu har vi ingen plac. men vi har också höjt våra "krav" på vilka vi tar emot, just för att det ska fungera med en evt. plac. & en bebis. Om ni inte har en väldigt krävande plac. nu & om soc. inte har sagt att denne plac. måste vara yngst, kan jag absolut inte tycka att ni måste fråga om lov..... :angel
Fungerar allt i er familj med plac. nu, tror jag inte att de flyttar på er plac.
Lycka till med bebisverkstan :claphappy:

Så klart ni kan skaffa fler biobarn om ni känner att ni vill och orkar, vet fler familjehem som fått smått.
Det är ju som sagt inget som står i något kontrakt att man inte får skaffa barn :wink:

Lycka till :banan:

Gott att läsa!! Vårt placerade barn är i förskoleåldern och det är tänkt att placeringen ska vara till Liten blir Stor-till vår stora glädje. :razz: . Det är aldrig sagt att barnet ska vara yngst och jag tror att vi pratade om fler barn under utredningen av den kommunen för några år sedan. Och barnet är inte krävande av den sorten som kan"ta musten ur en", hos oss är det bio och ibland soc som vi måste kruxa med. :wink: . Så då funderar vi vidare och gör kanske slag i saken inom det närmaste året.... :rollhappy:

FLER FÅR GÄRNA SVARA OCH GE OSS MER INFO, om det är något spec att tänka på, eller om ni har andra erferenheter- av positivt eller negativt slag!! :idea:

Det där med att dom ska vara yngst..........
Det har jag uppfattat som att det är mest aktuellt i början, när de är "nya" i familjen :oops:

Kanske fel av mig, jag vet inte............

våran soc sa bara grattis,va kul.
vi har inte haft några som helst problem,förutom bio mor som undrade hur vi skulle hinna med hennes barn.Det roliga i dennes kommentar är att hon skaffade 2 barn inom 1 år själv...fast det var väll väntat av henne att säga så.

honey sa:
Det där med att dom ska vara yngst..........
Det har jag uppfattat som att det är mest aktuellt i början, när de är "nya" i familjen :oops:

Kanske fel av mig, jag vet inte............

Tror inte att det i huvudsak är vad som gäller.... Däremot kan det vara ett krav om barnet evt. har speciella behov som kräver mer uppmärksamhet. Men som sagt, det får man ju veta INNAN man åtar sig ett sådant uppdrag :wink:

Vårt soc sa vid placeringen att "ja första halvåret eller året eller så får ni låta bli att bli med barn, men det är klart att nån gång ska ni ha fler barn, nämen inte ska ni avstå för all framtid inte". Ja, ja, sa vi, och orkade inte ens tänka tanken på mer smått, vår placering tog all vår småbarnsenergi. Men nu blev jag oplanerat gravid och hoppsan, plötsligt tyckte jag att det blir väl jättebra det här :smirk:

Vi väntar nog tills vi har ett ultraljud som visar att det faktiskt ÄR ett barn därinne, innan vi berättar för soc. Kan inte tänka mig att det påverkar placeringen. Vid födseln har placeringen varat i över 2 år, då kan ett småsyskon inte kan vara skäl nog för en separation.

I början då vårt bonusbarn kom kändes det självklart att inte planera att bli med barn igen, men nu har det liksom börjat stabilisera sig med anknytning och vardag för oss och vårt bonusknyte som nu börjar fungera riktigt som ett barn i familjen, tryggheten har riktigt börjat infinna sig nu under sommaren.Ljuvligt!!! :rollhappy: .

Deanna, till dig vill jag säga :GRATTIS!!! :wink:

Tack! :) (Jag tror i o f s fortfarande att jag väntar missfall, inte barn... men jag fattar väl så småningom)

Härligt att höra att er familj börjar "sätta sig"! Grattis till det!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp