fråga ang .jour placering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hejsan, vi är ett utrett familjehem med placerad kille sedan många år.nu har vi fått en jourplacering från en annan kommun då visade det sig att man inte får något arvode för att man inte är utredd av den kommunen! idiotiskt tycker jag kommunerna borde väl samarbeta de har väl att göra ändå eller.? utreda redan utredda... .nån som varit med om samma sak?
kram på er alla med stort hjärta
 
Låter helt fel..

:? Låter konstigt att de inte ger arvode för att ni inte är utredda hos dom, De jourplacerar ju ett barn hos er...konstigt! Vi hade ett uppdrag från hemkommunen som utredde oss och nu har vi en heltidsplac från en annan kommun & de gjorde en egen utredning. Tror det är vanligt eller kanske alltid så att varje kommun/org. gör en egen utredning.
Lycka till, för arvode har du/ni rätt till, tycker jag..
 
Var det värsta jag hört......klart ni ska ha både omkostnad och arvode...eller jobbar deras egna socialsekreterare också utan lön??!!

Nej nu får alla börja stå på sig, fasta placeringar är kommunförbundets högsta rekomendationer, något annat ska man inte gå med på...
Jourplaceringar ska vara samma löner som man har från attendo och vissa liknande organisationer.........
Har hållt på i så många år nu och tyvär så tycker jag många "nya" blir väldigt utnyttjade.......(blev vi också dom första åren). Jag har blivit benhård, luttrad förhandlare och det skäms jag inte ett dugg för... :evil:
 
Ursäkta mej men ring direkt till kommunen imorgon och be dom komma till er och hämta tillbaka placeringen.Det finns ingen som jobbar gratis, ni blir bara lurade.Vi tog emot en jourplacering för 2 månader sedan åt en komun vi aldrig arbetat för, vi begärde högsta arvodet och näst högsta omkostnaden.Vi fick det utan problem.Vi har aldrig blivit nekade något arvode från nån kommun,varken ny eller gammal :roll:
 
Håller med fullständigt. Klart ni ska ha arvode! Var det galnaste jag har hört. Jag säger som många ndra, antingen betalt (retroaktivt) eller så får soc. hämta sin placering omedelbums!
Det jag fick veta att i den kommunen vi går utbildning i nu så gör dem en utredning på oss för varje ny placering som vi möjligen kommer få.
Jag vet inte om alla kommuner jobbar så, jag har ju ingen erfarenhet, ännu så länge.
Lycka till och stå på dig!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp