Gravid familjehemsmamma undrar....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
...om jag kommer att få föräldrapenning när mitt barn är fött ? :?
Jag har inget annat arbete än som jour & familjehem, inte kontrakterad. Har inte haft annat jobb på ca 1 år, står just nu tom som familjehem. Har inte a-kassa eller liknande. Har valt att inte arbeta med annat än behövande barn, lever mest på mannens inkomster... Har hört något om " lägsta-garanti-nivån" som skulle innebära att man trots "arbetslöshet" får en liten summa varje dag som föräldraledig, men detta är verkligen en djungel ! Någon som vet vad som gäller i mitt fall ?? Undrar också OM jag får fp, vad händer om jag plötsligt får en placering ? HJÄLP ??? !! :roll:

Grattis till bebisen i magen!

De bästa svaren tror jag att du får hos försäkringskassan ang. lägsta ersättning.

Vad som händer om du får en placering? Inte en aning. Tror inte att det påverkar, då det inte är ett jobb i den bemärkelsen. Arvode och omkostnad är ju inte sjukpenninggrundande, så det borde ju inte vara nåt hinder, men efter att nu några månader slagits med AF, A-kassa mm mm så skulle jag se till att ha skriftligt på ALLT!!

Lycka till

GRATTIS!!! :razz:
Vad roligt att familjen utökas.

Precis som Turnit så har jag ingen aning om FK:s ersättningar... Ring dom och prata.
Lycka till med allt!

kram Adal

Kråkan sa:
...om jag kommer att få föräldrapenning när mitt barn är fött ? :?
Jag har inget annat arbete än som jour & familjehem, inte kontrakterad. Har inte haft annat jobb på ca 1 år, står just nu tom som familjehem. Har inte a-kassa eller liknande. Har valt att inte arbeta med annat än behövande barn, lever mest på mannens inkomster... Har hört något om " lägsta-garanti-nivån" som skulle innebära att man trots "arbetslöshet" får en liten summa varje dag som föräldraledig, men detta är verkligen en djungel ! Någon som vet vad som gäller i mitt fall ?? Undrar också OM jag får fp, vad händer om jag plötsligt får en placering ? HJÄLP ??? !! :roll:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp