Höstlov

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har alla höstlov vecka 44? Vad brukar ni alla göra då? Jag har suttit och sökt runt lite på nätet, men kan liksom inte riktigt känna någon riktig ahakänsla.
Vi är sugna på något, men ingen utomlandsresa då vi inte har haft våra juveler så väldigt länge och varken haft möjlighet att spara så mycket pengar som det kostar eller ens känner att barnen och vi skulle må bra av en sån stor grej.
Har någon några förslag och idéer?
Ett förslag som jag själv hade var tomteland uppe i Mora, men där är det tyvärr stängt den perioden då tomarna vilar upp sig inför deras julsäsong.
Kom gärna med idéer, mottages tacksamt!
Mvh MGB
 
Ja, vi har lov v.44, men har inga planer på att göra något speciellt. Barnen har oftast fullt upp med sina kompisar, och lilleman kanske bara behöver vara hemma.
Vi tränar på öppna förskolan, dock känner han av det.

Så vi känner in hur han mår innan vi beslutar nåt.
 
Jo hela sverige verkar ha v. 44
Vi har ibland åkt antingen 12 timmars till Åland (från kapellskär) eller 24 timmars till Åbo, dom har mycket kul på höstloven så det kanske kan vara något?
Beror på hur långt från Sthlm ni bor i.o.f
Men det kan jag rekomendera :claphappy:
 
Det är ett jättebra tips med båttur och det är vad vi har gjort då och då, men vi provade i somras och det var ingen hit med våra placeringar tyvärr.
Jag tror dem mår bäst av att ha en fast plats att utgå ifrån. Som typ en hyrd stuga, husvagn eller liknande.
Men jag är glad för tips och förslag.
Jag såg att ALV har öppet då, det är ingen som är intresserad av en återsamling då? Jag vill minnas att det blev flera bortfall i somras när famhem. träffades på ALV. Vad säger ni? Finns det något intresse för det?
Mvh MGB
 
MGB: Det tål att tänkas på :razz: . Skulle vara roligt att träffa dom som inte kunde då.
:claphappy:

Vi får fundera och återkomma
 
Vi var i Danmark på ett feriecenter några dagar för nåt år sedan.
Var jättekul med badomaner som våra barn.
Finns ju "badställen" typ Gustavsvik (tror jag det heter) utanför Örebro.
Finns olika hotellpaket med 2-3 nätter som inte behöver bli så dyrt.
 
Det här händer den här tiden på ALV:
Höst- och Hantverksmarknad i Astrid Lindgrens Värld
24, 25 oktober och 29 oktober till och med 1 november

Den 24 oktober är det dags för Höst- och Hantverksmarknad i Astrid Lindgrens Värld igen. Mer än 50 utställare kommer till parken med sina varor som mestadels hör den annalkande julen till. I parken finns också Emil i Lönneberga, Pippi Långstrump samt Paradis-Oskar och Rasmus på luffen med sina vänner. De underhåller runt om i parken och i sina miljöer.


Höst- och hantverksmarknad (24-25/10 & 29/10-1/11) 10:00 - 17:00 1 dag
Barn 3-12 år och pensionärer 60:-
Vuxna 90:-


Boendepaket: 945 kr, extra natt 595 kr. Det har jag nu bokat in oss på! Vi tog med extra natt, totalsumman blev 1690 kr inkl. avb.skydd. Vi tog datum 09-10-29 tom 09-10-31.

ALLTSÅ: Årets andra ALV blir 29/10 tom 31/10 för alla intresserade!

(glömde säga det, i bokningen kan man skriva i önskemål, skriv att ni bokar med rött, då vet ALV om att vi alla tillhör samma gäng!)

Mvh MGB
 
Vi kan inte komma på torsdagen om vi inte tar semester. Sen går vi och väntar på vår nya vagn som vi inte vet när den är klar för att brukas. Vi håller tummarna att den är klar tills dess och så ser vi om chefen beviljar semestern.

Håller tummarna att allt klaffar - Kul om vi alla kunde träffas igen. :razz:
 
Vi hade inte heller kunnat åka någonstans eftersom min sambo jobbar. det är ju bara barnen som har höstlov! men, vi ville prioritera barnen så därför valde min sambo att ta ut semester.
Det blir roligt om man kan komma, man kan ju komma en dag senare ifall det passar bättre för vissa. Det blir roligt hur som i varje fall!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp