har inte fått nån placering än

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hejsan vi anmälde vårt intresse 2004 och sen drog utredningen ut på tiden nu har vi iallafall varit utredda i drygt 1 år men har inte fått någon placering än, har varit nära några gånger men varje gång har det varit nåt.
Nu undrar jag hur har ni gjort? Man ser ju annonser överallt om att det behövs familjehem men om man svarar på dom "sviker" man då dom som gjort utredningen eller?
Vill ju så gärna!!!
 
Hej!
Vi har anmält oss till närliggande kommuner och vi har talat om för den utredande kommun att vi har gjort så. Man binder inte fast sig till dem bara för att de har gjort en utredning om nu det inte står det i ett avtal.
mvh: Fia
 
rätt timing

Vi är utredda av 2 kommuner och har placering från en tredje...Den första drog ut på tiden och ingenting hände, då tog vi kontakt med den andra kommunen som hade ett uppdrag åt oss direkt. Tyvärr blev det ingenting av det (skulle ha varit ett frivilligt omhändertagande och bio ändrade sig) den tredje kommunen hade omgående ett uppdrag åt oss och det gick i lås - LVU som fastställdes i länsrätten. Efterssom vi är utredda från två olika kommuner gjorde den tredje kommunen ingen egen utredning, vi hade ju färska utredningar att visa upp. Däremot tog den nya kommunen kontakt med den gamla för att höra att utredningen var korrekt mm. Vi har även haft jouruppdrag men nu har vi en uppväxtplacering. Jag skulle inte tveka om jag vore du - anmäl intresse hos flera kommuner förr eller senare får ni napp! Lycka till!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp