Helgkollo

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej

Ibland får barn vara på helgkollo istället för att vara i tex kontaktfamilj.
Är det någon som vet vad soc betalar för det/dygn och vad familjen får betala för det/dygn?

Jag har läst lite på Helgkollo sidor men hittar inget pris!

PS. Tycker det verkar som ett jättebra alternativ...

Mvh MammaC

Jag har just mailat dem med ett antal frågor ( Barnens Ö) så hoppas på svar!
Skriver här när svaret kommit,detta verkar vara ett super-alternativ för oss då vårat troll ej är redo för lagsporter och dyligt på grund av diagnos och det verkar vara väldigt pedagogiskt när man läser på hemsidan :claphappy:

Kan det vara kortis som ni tänker på.... Ett boende i kommunens omsorg.
Finns inom LSS. Ta kontakt med kommunen om vad det finns för resurser just där ni bor.
Jag vet att vår kommun samarbetar med grannkommunen och har något som heter Villan där barnen kan vara från fredag till måndag morgon.
Även från måndag till fredag.
Alltid personal och där finns allt för att göra barnens dag till en posetiv upplevelse.
:banan:

"15 maj kommer vi här och på på kollo.nu att presentera olika möjligheter att köpa våra "sista minuten platser" d v s de platser som Stockholms stad och Nacka inte utnyttjar. Dessa platser kostar från 350 kr per dag upp till cirka 750 kr per dag beroende på hur full just den perioden är."

Hittade ovanstående iaf :)

:claphappy:
Jamen titta! jag visste att ni hade koll :wink:

Jag tror att det kan vara ett jättebra alternativ för en del barn...
Jag ska gå in o kika där...

Ha en bra dag i solen!
C

Tack!
Vilken spännande länk. Hoppas ditt barn kommer att trivas!
Jag skulle mkt väl kunna tänka mig att arbeta på ett kollo...vem vet vad framtiden har att ge... :wink:
Ha det så bra/ mammac

Jag blev uppringd av barnens ö som var kanontrevliga!

Dom samarbetar med botkyrka kommun så jag ska ta kontakt med vår soc och höra om dom kan tänka sig köpa en plats för helgkollo!
Men nu då jag läste denna länk så kanske det ligger bättre till...ska nog kontakta den också och se vad de säger!

Tror detta är ett kanon-alternativ för barnen :banan:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp